نرخ دلار امروز با فراز و فرود همراه شد و صراف ها و فعالان بازار علت این نوسانات قیمتی را کمبود ارز در بازار می دانند.
کد خبر: ۵۴۹۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸ 08 January 2018

به گزارش تابناک : سیر صعودی قیمت ها در بازار ارز که استارت دوباره آن از بعداز ظهر شنبه هفته جاری زده شد درحالی کماکان ادامه دارد که اینبار صراف ها می گویند با وجود مدار صعودی ولی قیمت ها در روزهای آتی کاهش خواهد یافت.

این وضعیت درحالی در بازار ارز حاکم شده که صرافی های خیابان فردوسی در هفته گذشته روزهای پرتلاطمی را سپری کردند؛ تشدید نوسانات در بازار فردوسی، موجب شد نرخ دلار رکورد 4420 تومان را هم بزند. ولی قیمت ها از آخرین روز هفته گذشته تا صبح شنبه سیر نزولی را پیش گرفت و موجب شد نرخ از 4420 تومان به 3290 تومان هم سقوط کند.

فعالان بازار ارز البته علت کاهش قیمت دلار در هفته گذشته را افزایش تزریق دلار از سوی بانک مرکزی به بازار اعلام می کردند؛‌ یکی از این صراف ها می گفت: شنیده ایم که بانک مرکزی از پنج شنبه تا شنبه بیش از 150 میلیون دلار ارز وارد بازار کرده است.

اما ظاهرا در روزهای بعد عرضه از سوی بانک مرکزی کاهش یافته است و همین دلیل باعث شده قیمت ها در خیابان فردوسی یکبار دیگر متلاطم شود.

دلار که بار دیگر سیر صعودی را پیش گرفته دیروز در بالاترین قیمت به نرخ 4360 تومان هم رسید؛ اما بنظر می رسد افزایش چراغ خاموش قیمت ها در این بازار فعلاً‌ قصد توقف ندارد، چراکه امروز نیز دلار اوج گرفت و بار دیگر به بیش 4400 تومان صعود کرد و رکورد 4410 تومان را هم زد.

صرافی های خیابان فردوسی علت افزایش مجدد قیمت دلار را بالا رفتن قیمت ارز تزریقی از سوی بانک مرکزی به بازار و عدم فروش ارز از سوی دارندگان دلار می دانند.

به گزارش تسنیم، یکی از صراف ها به خبرنگار تسنیم گفت: باوجود اینکه قیمت دلار رو به بالاست ولی پیش بینی فعالان بازار از آینده قیمت ها، روند نزولی است. وی می گوید: البته افرادی که دلار در اختیار داشتند نیز به دلیل تشدید نوسانات از فروش امتناع کرده تا بازار به ثبات برسد.

 اغتشاش های اخیر در کشور علاوه بر آنکه موجب انحراف مسیر اعتراض به حق مردم به گرانی شد، ناآرامی هایی را در بازارهای مهم اقتصادی از جمله ارز و سکه به همراه داشت که در پی آن رکوردهایی بالایی برای دلار و سکه ثبت شد.

ناآرامی ها کار را در روزهای گذشته به جایی رساند که خیابان فردوسی بار دیگر شاهد تشکیل صف های طولانی برای خرید دلار و البته رکورد بالای 4420 تومان برای این ارز بود! ولی مردم و دلال ها با سودای گرانی بیشتر ارز، حاضر به ایستادن در صف های طولانی بودن تا دلار با نرخ دولتی 4353 تومان از صرافی های مجاز بخرند.

این روال همینطور ادامه یافت تا آنکه از روز پنجشنبه مسیر بازار ارز کاملاً برعکس شد؛ آخرین روز هفته گذشته نقطه آغاز سیر نزولی دلار و سکه در بازار بود .

صرافی ها می گویند: عوامل متعددی در کاهش قیمت دلار نقش داشته ولی مهمترین علت حضور پررنگ بانک مرکزی است! صرافی ها معتقدند توزیع ارز بیشتر از سوی بانک مرکزی باعث سقوط قیمت دلار در بازار شده است.

به گزارش تسنیم، هم اکنون صرافی ها دلار را با قیمت 4400 تومان،‌یوور را با قیمت 5345 تومان، پوند انگلیس را با قیمت 6005 تومان و درهم امارات را با قیمت 1194 تومان به متقاضیان می فروشند.

 

 

 

منبع : بسیج 

برچسب ها: نرخ دلار ، بازار ارز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار