مدیر عامل بنیاد زائر امام رضا (ع) استان با بیان این مطلب افزود: این بنا در زمینی به مساحت 700 متر مربع و زیربنا 5200 متر با ظرفیت 500 نفر ساخته خواهد شد.
کد خبر: ۵۴۹۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱ 08 January 2018

به گزارش تابناک : موسی جوینده مدیر عامل بنیاد زائر امام رضا استان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به اهمیت زیارت امام رضا (ع) و فراوانی زائر و مشتاق برای زیارت مرقد امام هشتم ، گفت: از سال 93 و با پیشنهاد مقام معظم رهبری ،مبحث ساخت زائر سرای ارزان قیمت در دستور کار استان ها قرار گرفت و بعضی از استان ها نیز با هماهنگی های به موقع ، زائر سراهای خود را به بهره برداری رسانده اند.

 

جوینده گفت: یکی از دلایلی که باعث شده است ساخت این بنا برای خراسان جنوبی به تعویق بیفتد ، انتقال و تعویض مکان است که با هماهنگی شهرداری مشهد ،مکان این زمین از مجاورت بوستان وحدت به خیابان طبرسی مشهد تغییر یافت .

 

مدیر عامل بنیاد زائر امام رضا(ع) استان افزود: در حال حاضر زمینی به مساحت 700 متر مربع در دسترس است و چندی پیش نیز زمینی به مساحت 145 متر مربع با اعتباری بیش از 550 میلیون تومان خریداری شده است و در آینده نزدیک نیز ، زمینی به متراژ 100 متر مربع برای ساخت زائر سرا خریداری خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: ظرفیت این زائر سرا، قریب به 500 نفر است و این ساختمان در 9 طبقه ساخته خواهد شد و امیدواریم بتوانیم مشکل اسکان زائرینی که توانایی اجاره اتاق در هتل و مهمان سرا ها را ندارند ، برطرف کنیم .

 

جوینده در خصوص اقدامات انجام شده تا این لحظه گفت:تاکنون آزمایشات زیربنایی و نیز آزمایش خاک برای سنجش استحکام خاک انجام شده است و تا چندی دیگر ، با تامین اعتبارات از سوی مردم ، کلنگ احداث این زائر سرا به زمین زده خواهد شد.

 

وی در پایان گفت:برای ساخت این بنا 10 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که تاکنون با کمک های مردمی ، مبلغ 175 میلیون تومان جمع آوری شده است و مردم استان میتوانند با خرید تخت های اقامتی به قیمت 16 میلیون تومان ، خرید خشت آسمانی و یا اعطای کمک های نقدی و غیر نقدی به نمایندگان بنیاد و نیز واریز وجوهات مورد نظر خود به حساب  این بنیاد نزد بانک ملی در مرکز استان به شماره 0109967893008 و انتقال وجه به کارت این بنیاد به شماره 60377991899534717 ،به ساخت این زائر سرا کمک کنند و در این امر خیر شریک شوند.

گفتنی است ؛ساخت این زائر سراها در قالب طرح خشتهای آسمانی صورت میگیرد.

 

 

منبع : پانا 

برچسب ها: زائرسرا ، شهر مشهد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار