در خط دو متروی قم
عضو شورای شهر قم گفت: به‌جز خط مستقیم مترو قم به پردیسان که مسافتی ۱۵ کیلومتری را در برمی‌گیرد ۳ خط و ایستگاه نیز در شهر پردیسان جانمایی شده که امری به‌جا و موردنیاز است.
کد خبر: ۵۴۹۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۷ 09 January 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمد آتش‌زر در بیست و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: قطار شهری قم ازجمله مهم‌ترین طرح‌های عمرانی شهر قم بوده که باید طبق برنامه زمان‌بندی‌شده اجرا و راه‌اندازی شود.

وی با تأکید بر اهمیت دریافت اوراق مشارکت برای عملیاتی کردن طرح متروی قم افزود: سهل‌الوصول‌ترین اعتباری که برای قطار شهری می‌توان از آن استفاده کرد اوراق مشارکت است چراکه این پروژه برای ادامه فعالیت‌های عمرانی به نقدینگی و پول نقد نیاز دارد.

عضو شورای شهر قم با اشاره تلاش شهرداری قم در اخذ اوراق مشارکت پیشنهادی دولت گفت: باید سازوکار پرداخت هزینه‌های ناشی از اوراق مشارکت را قبل از دریافت و تخصیص، در شهرداری قم به‌درستی سنجیده شود چراکه در دریافت این اوراق به هزینه‌هایی که برای پرداخت باید تأمین شود توجه کرد.

آتش زر با بیان اهمیت اخذ اوراق مشارکت برای ادامه فعالیت عمرانی خط یک متروی قم عنوان کرد: دریافت و استفاده از اوراق مشارکت امری کاملاً سنجیده در شرایط کنونی بوده چراکه محروم کردن شهر قم از ظرفیت‌های قابل‌دستیابی امری پسندیده‌ای نیست.

وی ادامه داد: طرح تخفیف تخفیفات شهرداری در دوره اول 19 دی‌ماه به پایان می‌رسد که باید در دوره دوم تخفیفات نیز ضوابط و اصول کاهش و تخفیف عوارض به‌درستی سنجیده شود.

عضو شورای شهر قم مشکلات و معضلات مربوط به سازمان توسعه و عمران را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: شورای اسلامی شهر قم با تصویب تفریغ بودجه سازمان‌های متبوع شهرداری عملاً مهر تأیید بر عملکرد مالی آن‌ها داشته اما حقیقت این بوده که برخی حساب‌های این سازمان‌ها هنوز باز بوده و تعیین تکلیف نشده که سبب اعتراض و خرده‌گیری نهادهای نظارتی نشده است.

وی با تأکید بر سنجیده بودن طرح دریافت عوارض نوسازی به‌جای طرح‌های دیگر شهری خاطرنشان کرد: شهر قم از منظر اقتصادی امروز در رکود به سر می‌برد و سنگین کردن پروانه‌های ساختمانی امروز به صلاح نیست، قطار شهری ازجمله طرح‌های بوده که عموم مردم شهر را در زمینهٔ استفاده دربرمیگیرد که دریافت عوارض از این طرح ، صورت عادلانه و منطقی دارد که رقمی بالغ‌بر یک و نیم میلیارد تومان برای سال‌های اول آن در نظر گرفته‌شده است.

آتش زر با اشاره به‌اضافه شدن 3 ایستگاه داخلی مترو در شهرک پردیسان عنوان کرد: در حال حاضر جز خط مستقیم مترو قم به پردیسان که مسافتی 15 کیلومتری را در برمی‌گیرد 3 خط و ایستگاه نیز در شهر پردیسان جانمایی شده که امری به‌جا و موردنیاز بوده است.

وی با اشاره به اخذ کاهش انتقال تاکسی‌های بی‌سیم به تاکسی‌های خطی از 5 به 2 سال عنوان کرد: در قم سه نوع تاکسی بی‌سیم گردشی و خطی وجود دارد که جابه‌جایی در بین آن‌ها امری معمول بوده و از این منظر نیز تعداد تاکسی‌های موجود در شهر کم نشده بلکه نوعی جابه‌جایی داخلی در این زمینه صورت می‌گیرد چراکه ورود تاکسی موبایل‌ها در شهر قم آینده سازمان تاکسی‌رانی با مخاطراتی روبه‌رو کرده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار