معاون فنی و عمرانی شهردار قم خبر داد
معاون فنی و عمرانی شهردار قم از پیگیری شهرداری برای انتشار اوراق مشارکت برای قطار شهری قم خبر داد.
کد خبر: ۵۴۹۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۸ 09 January 2018

به گزارش تابناک قم، علیرضا قاری قرآن در بیست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که دوشنبه شب به ریاست عبدالله جلالی با حضور اعضا و سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به لایحه دو فوریتی اخذ مجوز انتشار اوراق مشارکت قطار شهری به مبلغ 3 هزار میلیارد ریال اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که داریم و سال 97 بحث اوراق مشارکت محدود خواهد شد سعی داریم امسال این اوراق مشارکت را برای پیگیری سریع‌تر پروژه مترو در خط اول منتشر کنیم.

وی گفت: وزارت کشور برنامه انتشار 2 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت دارد که در این راستا شهرهای دیگر اقدام کرده‌اند و ما نیز قبل از اینکه سهمیه‌ها تکمیل شود باید اقدامات را انجام دهیم.

معاون فنی و عمرانی شهردار قم در ادامه سخنان خود با اشاره به لایحه ترک تشریفات اجرای تونل خط دوم مترو گفت: ما در مبنای برگزاری مناقصه حتما قیمت عادله داریم یعنی برآورد قیمت روز داریم و بر این مبنا انجام می‌دهیم.

وی گفت: اینکه بگوییم ما هیچ چیزی نمی‌دانیم نادرست است؛ ترک تشریفات مجوز قانونی است و قاعدتا الزامات آن رعایت می‌شود؛ مبنای قیمت امروز براساس پروژه‌های مشابه موجود است و شورای برنامه‌ریزی کشور نیز براساس فهرست رقم‌ها را مشخص کرده اسو و زمانی که مذاکره می‌کنیم مصالح شهرداری رعایت می‌شود

قاری قرآن با تاکید بر اینکه اجرای خط دوم پروژه مترو لاجرم منوط به فاینانس است افزود: برای آن پروسه پیچیده اداری وجود دارد که منجر به این خواهد شد که ما پس از تایید قرارداد تجاری بین مجموعه کارفرمایی و پیمانکار داشته باشیم که شامل ترک تشریفات و یا مناقصه است.

وی اضافه کرد: اگر ما بخواهیم اسناد مناقصه‌ای تهیه کنیم دو سال زمان خواهد برد و ما مجبوریم که ترک تشریفات کنیم که اگر طرف در این زمینه قرارگاه باشد فاینانس شدنی خواهد بود اما در غیر اینصورت برای بهره‌مندی فاینانس به مشکل خواهیم خورد.

معاون شهردار قم با تاکید بر اینکه ما طرف خارجی را با قرارگاه متصل کردیم بیان کرد: اگر در آینده تونل را به شرکت دیگری دهیم با مشکل مواجه خواهیم بود

وی اضافه کرد: ما یک راه داریم که خط دو را فعلا اجرایی نکنیم تا فاینانس به نتیجه برسد و سپس طرف را مشخص کنیم وگرنه در غیر اینصورت باید قرارگاه طرف ما باشد.

قاری قرآن با اشاره به شرایط اجرای پروژه مترو در خط اول بیان کرد: در حفاری خط اول رکورد زدیم و قیمت‌ها نشان داده که پایین‌تر از نرمی هست که در کشور در حال کار است.

وی با تاکید بر اینکه قرارگاه خاتم الانبیا و موسسه حرا بهترین موسسه‌ای است که در کشور در حوزه تونل فعالیت می‌کند افزود: از نظر نرخ ما شرایط را در نظر خواهیم داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جانمایی ایستگاه‌های مترو در خط دوم گفت: قانونا لازم است که کریدور خط دوم را دقیق‌سازی کرده و سپس در کمیسیون ماده پنج وشورای ترافیک محل ایستگاه و کریدور را نهایی کنیم.

معاون شهردار قم گفت: قبل از اینکه وارد فضای استان شویم و اجرای پروژه آغاز شود سعی داریم کلیات را تصویب کنیم تا سپس بعد از کار کارشناسی به طور دقیق در جلسات کمیسیون‌های کارشناسی استان تایید انجام شود.

وی اذعان کرد: خط دوم مترو از پردیسان تا سه راه بازار به طول حدود 15.2 کیلومتر است که در حدود 14 ایستگاه خواهد داشت و مکان ایستگاه‌ها به صورت کلی و جامع بسته شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار