مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان: تغییر معاون پرورشی آموزش‌‌ و‌ پرورش لرستان یک تصمیم اداری و مدیریتی بود که معمولاً در سطح مدیران آموزش‌وپرورش اتفاق می‌افتد.
کد خبر: ۵۴۹۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶ 09 January 2018
مدیرکل آموزش‌ و ‌پرورش لرستان گفت: تغییر معاون پرورشی اداره کل آموزش‌و‌پرورش، هیچ ارتباطی به حواشی اخیر در حذف بخشی از اذان در جزوه آموزشی ندارد.

به گزارش پایگاه تحلیل خبری تابناک به نقل از ایلنا، خدانظر دریکوند با بیان این مطلب در تشریح دلایل تغییر معاون آموزش‌و‌پرورش لرستان گفت: تغییر معاون پرورشی آموزش‌‌و‌پرورش لرستان یک تصمیم اداری و مدیریتی بود که معمولاً در سطح مدیران آموزش‌وپرورش اتفاق می‌افتد.

وی ضمن رد هرگونه ارتباط این تغییر با حواشی به وجود آمده در حذف عبارت اَشْهَدُ أَنَّ عَلِیَّاً وَلِىُّ اللّهِ از کتاب احکام دوم متوسطه پسران، گفت: این موضوع هیچ ارتباطی با این اشتباه سهوی نداشت و قویاً این موضوع را تکذیب می‌کنم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان تصریح کرد: امیدواریم با حضور نیرو‌های تازه‌نفس و جدید، فعالیت‌های این معاونت به‌خوبی پیش برود.

دریکوند با بیان اینکه محسن یوسف‌وند معاون اسبق آموزش‌و‌پرورش لرستان از مدیران ارزشی و خوش‌نام استان محسوب می‌شود، اظهار داشت: به‌احتمال‌زیاد از ایشان در جایگاه دیگری در پست‌های اجرایی آموزش ‌و پرورش استفاده خواهد شد تا از تجربیات و اندوخته‌های ایشان به نحو مطلوب بهره‌گیری شود.
لازم به ذکر است که بخش مهمی از فعالیت های مدیریتی معاون پرورشی در طول دوران معاونت ایشان به شرح زیر می باشد.
مطالعه این فهرست از فعالیت های انجام شده رویکرد معاونت پرورشی را در حوزه های مختلف دینی؛ فرهنگی و اجتماعی نمایان می سازد.

۱- در راستای ترویج و تعمیق ارزش های دینی و آموزه های قرآنی و نهادینه کردن فرهنگ انسان ساز نماز زمینه همکاری بیش از ۷۰۰ روحانی در امر اقامه نماز در مدارس استان 

۲- توزیع بیش از ۱۰۰ هزار جلد کتاب با موضوعات دینی و نماز و احکام و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه 
 
۳- ارتباط مستمر و موثر با ائمه محترم جمعه شهرستانها و مناطق استان و برگزاری هر ساله هم اندبشی امامان محترم جمعه همه شهرستانهای استان با مسئولین آموزش و پرورش 
 
۴- برگزاری بزرگترین و بی نظیرترین گردهمایی نخبگان و فعالین عرصه قرآنی در هفته گرامیداشت قرآن در استان لرستان 
 
۵- تهیه و توزیع ببش از ده هزار متر مربع فرش سجاده ای جهت تجهیز و زیباسازی نمازخانه های آموزشگاهی که علیرغم محدودیتهای مالی و اعتباری اقدامی بی سابقه می باشد.
 
۶- کسب رتبه های برتر در مسابقات اذان ، احکام ، قرآن و ... در سطح کشور توسط دانش آموزان استان 
 
۷- ارائه طرح " گفتمان دینی دانش آموزان جهان اسلام " و تصویب آن در وزارت آموزش و پرورش به منظور ارائه چهره رحمانی دین اسلام در بین دانش آموزان کشورهای دیگر.
 
۸- اعزام بیش از  ۲۰۰ نفر از دانش آموزانی که به واسطه عدم تمکن مالی تا به زیارت امام رضا (ع)  مشرف نشده اند .
 
۹ - اعزام ببش از ۵۰ هزار نفر ( در طول ۴ سال گذشته ) دانش آموز به سرزمین راهیان نور به منظور انتقال آموزه های ایثار و شهادت و بازدید از مناطق عملیاتی و کسب رتبه ی اول کشور در بین استانهای سراسر کشور .
 
۱۰- تعامل و همکاری با روحانیون محترم اعزامی از قم جهت حضور در مدارس استان و پاسخگویی به سئوالات و شبهات دانش آموزان 
 
۱۱- همکاری با گروهها و موسسات مردم نهاد در جهت ارائه خدمات فرهنگی ، هنری و ... به دانش آموزان مناطق محروم و حاشیه ای 
 
۱۲ - طرح شناسایی و توانمند سازی نخبگان قرآنی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان که بی سابقه بوده است .
 
۱۳ - اجرای طرح پیوند مدرسه و مسجد به منظور ارتقاء سطح معارف دینی در ببن دانش آموزان 
 
۱۴- زمینه سازی حضور ( کاملا داوطلبانه ) دانش آموزان به همراه همکاران در نمازهای جمعه ی سراسر استان و بویژه شهرستان خرم آباد
 
۱۵- اجرای طرح " گفتمانهای دینی " در مدارس استان با حضور کارشناسان مربوطه و با همکاری سازمان تبلیغات استان 
 
۱۶- رنگ آمیزی و بهسازی نمازخانه های آموزشگاهی استان هر ساله در قالب طرح هجرت ۳ دانش آموزی
 
۱۷- توسعه و تجهیز بیش از ۱۵ دارالقرآن 
 
و ... البته این بخشی از فعالیتهای حوزه پرورش استان با رویکرد مسائل دینی ، قرآنی و معارفی بوده، از ذکر فعالیت های فرهنگی، هنری، مشاوره ای و .... خودداری گردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار