عضو شورای شهر قم گفت: بیشترین میزان نارضایتمندی از سازمان تاکسی‌رانی در شهر قم در رابطه با تاکسی‌های گردشی بوده و از این منظر نیز حفظ و تقویت تاکسی‌های بی‌سیم به دلیل امنیت و حریم بالای آن بسیار ارزشمند و مهم است.
کد خبر: ۵۴۹۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴ 09 January 2018

به گزارش تابناک قم، روح‌الله امراللهی در بیست و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات شهید باکری قم برگزار شد، اظهار داشت: اوراق مشارکتی که شهرداری برای ادامه پروژه خط یک متروی قم در نظر گرفته باید با همکاری تمام مسئولان استانی به‌زودی تأمین شود.

وی با اشاره به برخی کارکردهای اوراق مشارکت در شرایط اقتصادی حاکم بر اقتصاد جامعه افزود: اخذ اوراق مشارکت برای ادامه عملیات پروژه قطار شهری مطلب جدیدی نیست چراکه سابقه این کار در سال‌های اخیر نیز در شهر قم وجود داشته، پروژه مترو قم تنها محلی بوده که استان قم می‌تواند برای استفاده از اوراق مشارکت استفاده کند.

عضو شورای شهر قم گفت: دریافت اوراق مشارکت یک امکانی بوده که نباید شهر قم را از این امکان و ظرفیت محروم کرد چراکه شورای عالی ترافیک کشور افتتاح فاز نخست خط یک مترو قم را تا پایان سال 97 تعیین کرده که بدون در دست داشتن نقدینگی‌های موردنیاز این خواسته شورای عالی ترافیک برآورده نمی‌شود.

امراللهی اهمیت دریافت فاینانس‌های خارجی برای تسهیل و سرعت در افتتاح خط یک متروی قم عنوان کرد: بودجه‌های شهری شهرداری قم عملاً برای طرح‌های عمرانی قطار شهری استفاده نمی‌شود و در این‌بین نیز استفاده از فاینانس امری پسندیده به نظر می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: قیمت منطقه‌ای شهر پردیسان به‌نوبه خود پایین است و ساختن هتل در منطقه 8 آورده فراوانی برای شهر قم نخواهد داشت همچنین دریافت حساب‌های ثبت ازجمله وظایف مدیران سازمان‌های تابعه شهرداری بوده بنابراین ورود نهادهای نظارتی سبب منتج نشدن نتایج موردنظر در رابطه با صدور اسناد ثبت می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم مسئله حساب‌های باز سازمان توسعه و عمران را موردتوجه قرارداد و ابراز کرد: از دوره 78 تا 87 حساب‌های فی‌مابین شهرداری قم و سازمان توسعه و عمران تعیین تکلیف نشده و مغایرت‌های فراوانی نیز در آن می‌تواند وجود داشته باشد که باید با تأییدیه هیئت تطبیق ، حساب‌های بین این دو نهاد کاملاً رفع تکلیف شود.

امراللهی با اشاره به مسئله واگذاری حفر تونل خط یک متروی قم ادامه داد: باید قرارداد حذف تشریفات مترو قم با طرف قرارداد به‌صورت دقیق و منطقی بررسی شود چراکه واگذاری این پروژه مهم در وضعیت عمرانی و کلی شهر قم تأثیر به‌سزایی دارد.

وی عنوان کرد: تعداد ایستگاه‌های پردیسان تا مرکز شهر قم 14 ایستگاه بوده که نقاط حساس شهری را در برمی‌گیرد که طول آن نیز درمجموع حداکثر به 20 کیلومتر می‌رسد که در این‌بین نیز 3 ایستگاه داخلی در شهرک پردیسان جانمایی شده است.

عضو شورای شهر قم با اشاره به مسئله تاکسی بی‌سیم و تاکسی‌های خطی در شهر قم عنوان کرد: راننده‌های تاکسی بی‌سیم درخواست انتقالی به تاکسی خطی دارند چراکه انتقال از تاکسی بیسیم به تاکسی انتقالی طبق قانون بعد از 5 سال تردد در شهر مجاز است که درخواست کاهش این مقدار از 5 سال به 2 است.

امراللهی با تأکید بر ضرورت کاهش مدت‌زمان انتقال تاکسی بی‌سیم از 5 به 2 سال ابراز کرد: امید می‌رود برای انتقال تاکسی بی‌سیم به تاکسی‌های خطی مبنای 5 سال تردد در شهر با توجه به گسترش تاکسی اینترنتی حذف‌شده و محدودیتی در این زمینه وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: بیشترین میزان نارضایتمندی از سازمان تاکسی‌رانی در شهر قم در رابطه با تاکسی‌های گردشی بوده و از این منظر نیز حفظ و تقویت تاکسی‌های بی‌سیم به دلیل امنیت و حریم بالای آن بسیار ارزشمند و مهم است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار