رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه احتمال بازنگری تعرفه برای هر کالایی وجود دارد، گفت: اگر قرار باشد تصمیم جدیدی در مورد تعرفه واردات خودروهای هیبریدی انجام شود، این تصمیم باید در کمیسیون ماده یک اتخاذ شود.
کد خبر: ۵۴۹۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸ 09 January 2018

به گزارش تابناک : مجتبی خسروتاج امروز در حاشیه جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در جمع خبرنگاران در مورد اینکه آیا امکان بازنگری تعرفه واردات خودرو وجود دارد، گفت: احتمال بازنگری تعرفه برای هر کالایی وجود دارد، اما قرار نیست مرتب در مورد تعرفه بازنگری انجام شود، زیرا کار بیهوده ای است و باید نظام تعرفه ای ثبات داشته باشد.

رئیس سازمان توسعه تجارت افزود: من نمی توانم تایید کنم که در کوتاه مدت تعرفه واردات خودرو تغییر کند.

وی بیان داشت: روال بدین گونه است که در پایان هر سال کمیسیون ماده یک در مورد جدول تعرفه جلسات برگزار می کند و اگر لازم باشد، در این زمینه کمیسیون ماده یک تصمیم گیری می کند.

خسروتاج اظهار داشت: 100 درصد دولت معتقد است که باید به موضوع پاکیزی هوا توجه جدی شود و قطعا به سمت استفاده از خودروهایی که کمتر از گاز فسیلی استفاده کنند، تایید دارد.

وی با بیان اینکه متخصصان فن در مورد تعرفه واردات خودرو نظر داده اند، گفت: اگر قرار باشد تصمیم جدیدی در مورد تعرفه واردات خودروهای هیبریدی گرفته شود این تصمیم باید در کمیسیون ماده یک اتخاذ شود و اگر مطلبی باشد، حتما متخصصان این صنعت در این رابطه تصمیم گیری می کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه افزایش تعرفه خودروهای هیبریدی به دلیل فشار ذینفعان مصرف بنزین بوده است، گفت: اهل فن در مورد سود بازرگانی خودروهای هیبریدی تصمیم گیری کرده اند، اما ما در کمیسیون ماده یک فضا را برای نقد و اصلاح آماده می کنیم و اگر لازم باشد، پیشنهادات لازم را ارائه می دهیم.

 

 

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار