امروز جای خالی کیوسک‌های مطبوعاتی در شهر اردکان به خوبی به چشم می‌خورد و این نشان می‌دهد که مدیریت شهری نسبت به امور فرهنگی چون مطبوعات بی‌توجه است.
کد خبر: ۵۴۹۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰ 09 January 2018

تابناک فارس به نقل از مارگون:روزنامه یک بسته علمی، فرهنگی، اجتماعی، سرگرمی و... است که رواج آن درمیان مردم باعث بهره مندی از اوقات فراغت به نحو مطلوب خواهدشد.ازآنجائیکه روزنامه خوانی درمقولات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی می گنجد و جایگاه و نقش خوبی در ارتقای علمی فرهنگی جامعه امروزی دارد، توجه به این امر و اشاعه فرهنگ مطالعه بویژه درجریان اخبار روز بودن و آگاهی نسبت به مسائل و اتفاقات مهم کشوری و جهانی یکی از ضروریات به نظر می رسد.رسانه‌ها و به صورت خاص رسانه‌های مکتوب به نام مطبوعات برای عرضه باید از جایگاهی برخوردار باشند.لزوم ارتباط میان مردم و مطبوعات این مهم را می‌رساند که این قشر باید در معرض دید عموم قرار داشته باشند تا بتوانند به وظیفه ذاتی خود به عنوان پل ارتباطی عمل کنند.

شاید نبود دکه‌های مطبوعاتی در شهر خیلی به چشم نیاید و شاید به نظر بسیاری این امر ضرورتی نداشته باشد اما زمانی که به وظیفه ذاتی مطبوعات توجه شود و یا زمانی که مردم بخواهند این قلم فرهنگی را تهیه کنند کمبود و یا نبود مکانی برای ارائه این اقلام به چشم می‌خورد.این مهم در شهر توریستی اردکان ومرکز یک شهرستان دیده نشده و یا مورد بی‌توجهی و فراموشی قرار گرفته که نیاز یک جامعه به اقلام فرهنگی بیش از اینهاست.

امروز شهر اردکان نه تنها دارای یک دکه مطبوعاتی در سطح شهر نیست بلکه توسعه و تجهیز این بخش تا به حال در دستور کار مدیران شهری قرار نگرفته است.اینگونه که برمی‌آید در تاریخ شهر اردکان هیچگاه مجوز دکه مطبوعاتی صادر نشده است .

چند سال پیش شهرداری اردکان در اقدامی جالب، مجوز چند دکه مطبوعاتی در این شهر را صادر کرد، برایشان تسهیلات بانکی برای تجهیز هماهنگ کرد و شکلی زیبا به محیط شهری داد. اما متاسفانه خبری از عرضه مطبوعات برای مخاطبین فراهم نشد وتنها به مخروبه ای تبدیل گشته است .

امروز توجه به امور فرهنگی در توسعه شهری اردکان کاملا نادیده گرفته شده که مهم‌ترین آن بی‌توجهی به قشر رسانه‌ها در زمینه ایجاد اماکنی برای ارائه مطبوعات است.رفتاری که امروز با مطبوعات صورت می‌گیرد تنها به مدیریتی همه‌جانبه نگر نیاز دارد که تمام نیازهای مورد نیاز یک شهر را در نظر داشته باشد. به نظر می‌رسد مدیریت شهری اردکان باید بداند که همه شهر، ساخت و ساز و امور عمرانی نیست و امور فرهنگی نیز باید در اولویت توسعه شهری قرار داشته باشد

گرچه رسانه های متعدد و متنوعی درعصر امروزی فعالیت می کنند و فضای مجازی جای بسیاری از عرصه های واقعی را گرفته است اما این بدین معنی نیست که جایگزین صد درصدی برای روزنامه خوانی و حتی کتابخوانی یافت می شود. مرکزشهرستان سپیدان یعنی شهر اردکان فاقد کیوسک روزنامه فروشی و نمایندگی فروش روزنامه های رسمی کشوری واستانی می باشد.این امر فرهنگی بدلیل نبود دکه های روزنامه فروشی مدتهاست به بوته فراموشی سپرده شده است و احیای آن همت مسئولین و نهادهای مرتبط را می طلبد.

اگر در شهر اردکان زندگی می کنید و علاقه مند به خواندن نشریات و روزنامه ها هستید با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد. در شهر اردکان یک دکه روزنامه فروشی وجود ندارد. امروز جای خالی کیوسک‌های مطبوعاتی در شهر اردکان به خوبی به چشم می‌خورد و این نشان می‌دهد که مدیریت شهری نسبت به امور فرهنگی چون مطبوعات بی‌توجه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار