مدیرکل امور اقتصادی در استانداری خراسان رضوی گفت: برای تبدیل منطقه ویژه اقتصادی به منطقه آزاد ما به هیچ‌وجه با کمبود اعتبارات روبه‌رو نیستیم.
کد خبر: ۵۴۹۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸ 09 January 2018
به گزارش تابناک : علی رسولیان اظهار کرد: ما متقاضی آن هستیم که منطقه ویژه اقتصادی خراسان رضوی را به منطقه آزاد ارتقا دهیم و این درخواست را نیز در سفر اخیر دکتر جهانگیری به مشهد با ایشان عنوان کردیم.
 
وی ادامه داد: تبدیل منطقه ویژه دوغارون و سرخس به منطقه آزاد را در نظر داریم و در این زمینه نیز مکاتباتی را انجام دادیم و دکتر بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز این درخواست را قبول کردند.
 
مدیرکل دفتر هماهنگی و امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری خراسان رضوی افزود: همچنین طی درخواست دکتر بانک نیز بنا شده که در لایحه دولت برای مناطق ویژه و آزاد این دو منطقه را نیز به عنوان مناطق آزاد درج کنند.
 
رسولیان عنوان کرد: موضوع تبدیل منطقه ویژه دوغارون و سرخس در آن کارگروه مناطق آزاد و ویژه تصویب شده ولی تاکنون در دولت مصوب نشده که به صورت لایحه به مجلس ارائه شود.
 
وی خاطرنشان کرد: در بازدید آخر معاون اول رییس جمهور از مشهد ایشان قول دادند که این موضوع را پیگیری و به عنوان یک نگاه مثبت در دولت مطرح کنند.
 
مدیرکل دفتر هماهنگی و امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه برای تبدیل منطقه ویژه اقتصادی به منطقه آزاد ما به هیچ‌وجه با کمبود اعتبارات روبه‌رو نیستیم، تصریح کرد: برای ما این مناطق بسیار مهم هستند، زیرا دارای زیرساخت‌های خوبی بوده و همچنین منطقه مرزی دوغارون نیز جایگاه خوبی دارد و تقاضا برای سرمایه‌گذاری در این منطقه به چشم می‌خورد.
 
رسولیان تاکید کرد: اگر مجوز این امر صادر شود به توسعه سرمایه‌گذاری نیز کمک شایانی خواهد شد، در این راستا دولت نیز به دنبال توسعه سرمایه‌گذاری بوده و با این مساله مخالفت نخواهد کرد.
 
 
 
 
منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار