معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: هیچ کلاس درسی برای دانش آموزان شهرهای این استان در فضای کانکس برگزار نمی شود.
کد خبر: ۵۵۰۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ 10 January 2018

به گزارش تابناک : ابوالحسن حقیقی گفت: هیچ یک از مدارس ثابت استان، کلاس کانکسی ندارند و کلیه کانکس های قدیمی که میزبان دانش آموز بوده اند هم اکنون در مدارس به عنوان کتابخانه، نمازخانه و فضای برگزاری برنامه های فوق برنامه استفاده می شوند و به هیچ وجه کلاس درس در آنها برپا نمی شود.
وی در خصوص انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر برگزاری کلاس برای دانش آموزان یک مدرسه در منطقه ای محروم از مشهد، گفت: محتوای این فیلم خالی از حضور دانش آموزان و صرفا حاوی نمایش 2 کانکس خالی است که گوینده روی فیلم مدعی برگزاری کلاس در این کانکس ها است.

حقیقی تاکید کرد: تنها در راستای توسعه عدالت آموزشی و پوشش تحصیلی کامل که از اهداف و برنامه های اصلی این اداره کل است تعداد دستگاه کانکس در این استان صرفا به دانش آموزان عشایر و کوچرو اختصاص دارد که مدام در حال تغییر محل هستند.

وی اظهار کرد: به دلیل زندگی خاص عشایر، این کانکس ها در مناطق عشایری و قابل جابه جایی همراه با کوچ هستند.

معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: کانکس های مستقر در مناطق عشایرنشین که برگزار کننده کلاس های چندپایه هستند، علاوه بر امکان جا به جایی، دارای تجهیزات و امکاناتی از جمله برق هستند و تلاش می شود امسال با نصب پنلهای خورشیدی در این کانکسها، تامین انرژی برای آنها تسهیل شود.

گفتنیاست، حدود 6 هزار دانش آموز عشایر در 20 شهرستان استان خراسان رضوی و در 194 آموزشگاه مشغول تحصیل هستند. 32 هزار نفر عشایر خراسان رضوی با 6500 خانوار جمعیت در قالب 35 طایفه، 900 هزار راس دام در اختیار دارند. استان 6.5 میلیون نفری خراسان رضوی 1.2 میلیون دانش آموز دارد.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار