معاون سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خراسان رضوی اعلام کرد: در 9 ماهه نخست امسال 80 تن انواع کالای قاچاق در این استان در قالب 6 مرحله امحا شد.
کد خبر: ۵۵۰۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ 10 January 2018

به گزارش تابناک : قاسم نوایی روز چهارشنبه در حاشیه امحای کالاهای قاچاق در گناباد به خبرنگاران گفت: این کالاها شامل لوازم آرایشی و بهداشتی، خوراکی و آشامیدنی، دخانیات، کیف و البسه مستعمل و میوه های خارجی بوده است.
وی گفت: چهار هزار و 200 پرونده قاچاق به ارزش 60 میلیارد ریال از ابتدای امسال در مراجع قضایی خراسان رضوی تشکیل شده که اکنون در دست رسیدگی است.
وی با اشاره به اینکه به صورت میانگین 95 درصد از کالاهای قاچاق کشف شده امحا می شود، گفت: کالاهای قاچاق بعد از استعلام از مراکز بهداشت و جهاد کشاورزی، برای حفظ سلامت جامعه، نابود می شود.
وی تصریح کرد: پنج درصد کالاهای قاچاق کشف شده که شامل برنج و چای هستند بعد از انجام آزمایش های لازم و اطمینان از سلامت کیفی، از طریق شرکتهای تعاونی در چرخه مصرف قرار می گیرد.
نوایی با اشاره به اثرات زیانبار لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق بر سلامت مردم، گفت: 80 درصد این لوازم به صورت قاچاق وارد کشور می شود که عمدتا کالاهای تقلبی و یا بی کیفیت است و بعضا گزارش شده که مصرف این کالاها ناراحتی های پوستی و اختلال در بینایی را به دنبال داشته است.
وی گفت: داروها و پودرهای بدنسازی که به صورت قاچاق وارد کشور می شود، مورد تایید بهداشتی نیست و بعد از کشف امحا می شود.
وی همچنین نسبت به آثار زیانبار مصرف کودهای شیمیایی قاچاق بر روی تولید محصولات کشاورزی و سلامت عمومی هشدار داد.
فرماندار گناباد هم در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالای این شهرستان از کشف 75 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق از ابتدای امسال خبر داده و بیشترین این کالاها را برنج، لوازم آرایشی و بهداشتی، قرصهای ترامادول و سموم دفع آفات نباتی ذکر کرد.
محمدعلی پور گفت: کشف برخی اقلام قاچاق مانند پارچه و انواع گوشی تلفن همراه و باطریهای وسائل نقلیه در این مدت در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ترتیب 86 و 100 درصد افزایش نشان می دهد.
امروز بیش از یک میلیارد ریال انواع کالاهای قاچاق شامل لوازم آرایشی و بهداشتی، دخانیات، قرصهای ترامادول و مواد خوراکی قاچاق در گناباد امحا شد.
شهرستان گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار