«ناتالی لوازو» وزیر مشاور دولت فرانسه در امور اروپایی گفت که سفر امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه به ایران در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۵۵۰۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸ 10 January 2018

به گزارش تابناک : «ناتالی لوازو»، اعلام نمود سفر رییس جمهوری فرانسه به جمهوری اسلامی ایران در دستور کار بوده و وزیر اروپا و امور خارجه این کشور به منظور آماده سازی آن به تهران سفر خواهند کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه زمانی رییس جمهور فرانسه به تهران سفر خواهد کرد؟ اظهار داشت: هنگامی که «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه به ایران برود، زمان تدارک دیدن سفر رییس جمهوری نیز فرا خواهد رسید. باید با همه گفتگو کرد، حتی زمانی که دارای نقطه نظرات گوناگونی هستیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص وقایع اخیر در ایران اظهار داشت: معتقدم که باید بسیار محتاط بود.آنچه رییس جمهور انجام داد، به خصوص در تماس با رییس جمهور ایران، خواندن به خویشتن داری، یادآوری حق اعتراض کردن و لزوم حفظ نظم با احترام به آزادی ها می باشد.

از سال ۱۹۷۶ تا با امروز یعنی سه سال پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، مکرون نخستین رییس جمهوری فرانسوی خواهد بود که به ایران سفر می کند. فرانسه یکی از کشورهای گروه ۱+۵ در مذاکرات هسته ای با ایران بود و پاریس همواره بر پایبند بودن اروپا به توافق هسته ای وین تاکید کرده است.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار