سلام امینی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در مورد علل خودکشی زنان دراستان‌های غربی گفت: خودکشی درغرب کشور و وبویژه استان ایلام بالاست و این استان مقام اول رادر خودکشی زنان و مردان دارد که البته آمار خودکشی زنان بالاتراست.
کد خبر: ۵۵۰۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۴ 11 January 2018

سلام امینی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در مورد علل خودکشی  زنان دراستان‌های غربی گفت: خودکشی درغرب کشور و وبویژه استان ایلام بالاست و این استان مقام اول رادر خودکشی زنان و مردان دارد که البته آمار خودکشی زنان بالاتراست.

به گزارش تابناک ایلام؛عضو کمیسیون انرژی در گفت‌وگو با عصر ایران ادامه داد: تا چندسال قبل دربین روش‌های خودکشی خودسوزی بیشتر بود ولی چون در حال حاضر اکثر خانه ها گازکشی شده اند و نفت در منازل پیدا نمی شود لذا نوع خودکشی ازخودسوزی به سمت خودکشی با قرص رفته است والبته ازطناب نیز استفاده می کنند.

امینی بیان کرد:علت خودکشی یک علت خاص نیست بلکه علت های مختلفی در این زمینه موثر است. مردم ایلام 8سال زیربمباران های صدام بودند و بیش از2000هزاربار استان ما بمباران شد و قطعا بعد از این همه رنج و آمار قربانیان جنگ در این استان افسردگی شایع شود که همین افسردگی یکی ازعلل های خودکشی است.

وی بابیان اینکه باید در کنار افسردگی بیکاری را نیز از دیگر علل خودکشی عنوان کرد اظهار کرد: فضای استان‌های غربی و بویژه استان ایلام فضای مردسالاری است و همین موضوع نیز می‌تواند در علل و عوامل خودکشی موثر باشد.

نماینده مردم ایلام در خانه ملت تصریح کرد:طلاق در روستاهای استان ایلام  به عنوان یک تابو است وبه زنانی که طلاق گرفته‌اند به گونه‌ای دیگر نگاه می شود و به همین دلیل زنان ترجیح می‌دهند که بسوزند و بسازند و در همین شرایطدست به خودکشی می زنند.

وی خاطرنشان کرد:بنده 12 سال قبل جز انجمن پیشگیری از خودکشی بودم و چندجلسه با حضور مسئولان برای پیشگیری از این موضوع داشتیم اما هر کدام از روش‌های که باید برای پیشگیری استفاده شود هزینه بر است البته اخیرا قول‌هایی  به ما دادند که تحقیقات میدانی از طرف دانشگاه‌های کشور در این زمینه انجام شود که با آخرین پیگیری های که داشتم متوجه شدم هنوزاین تحقیقات انجام نشده است .

امینی در مورد راهکارهای پیشگیری از این موضوع گفت:متاسفانه بحث خودکشی در استان ما جز ادبیات عامه شده است مثلا به من زنگ می زنند که اگر فلان کار انجام نشود خودم را می کشم و خیلی راحت این حرف را بر زبان می آورند.خیلی از جوانان ما چه دختر و چه پسر در ادبیات عامیانه‌شان از کلمه خودکشی استفاده می کنند و از لحاظ روان شناسی اگر فردی دو یا سه بار کلمه خودکشی را بر زبان بیاورد به راحتی در رفتار نیز آن را عملیاتی می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار