رضا صالحي اميري نوشت: درباره حوادث اخير، رفتار‌شناسي معترضان بيانگر دو سطح از اعتراض است؛ سطح اول مطالبات اقتصادي و معيشتي است و سطح دوم تخريب‌گري.
کد خبر: ۵۵۰۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹ 11 January 2018
به گزارش تابناک : همان‌طور كه مقام معظم رهبري و رييس‌جمهور گفته‌اند بايد مرز‌بندي شفاف ميان اعتراض قانوني و تخريبگري داشته باشيم. دولت و شخص رييس‌جمهور با مردم صادق هستند. از همين رو رييس‌جمهور نسبت به حل و فصل مشكلاتي كه در كشور به وجود مي‌آيد حساسيت ويژه‌اي دارند. همچنين بايد به اين موضوع توجه داشت كه حجم چالش‌ها و مشكلات به حدي است كه نمي‌توان از دولت انتظار معجزه داشت. به اعتقاد من در اين شرايط بايد تلاش حداكثري براي اقناع افكار عمومي انجام شود كه مردم در جريان چالش‌ها و مشكلات دولت قرار گيرند...

 

تا با آگاهي از واقعيت‌هاي موجود جامعه رفتار خود را تنظيم كنند. من باور دارم جامعه نسبت به نظام سياسي اعتماد و اعتقاد دارد. جامعه نسبت به دولت و خدمات آن قدردان است اما بايد نخبگان، اصحاب رسانه و به‌ويژه صدا و سيما رسالت خود را براي انعكاس خدمات دولت و نظام به افكار عمومي بيشتر به خرج دهند. سه نكته كليدي را بايد در اين مقطع مد‌نظر قرار داد. يك حل و فصل مشكلات موسسات مالي و اعتباري است كه چالش عمده‌اي در نظام سياسي است.
 
نكته دوم مساله بيكاري، فقر و شكاف طبقاتي و مساله سوم فساد در سيستم است. مردم حاضر هستند كمبود‌ها را در كشور تحمل كنند اما تبعيض و فساد را هرگز. همه دولتمردان، روشنفكران و اصحاب رسانه بايد در ايجاد اميد مردم به آينده تلاش كنند. اگر همه امكانات را فراهم كنيم اما بذر اميد كاشته نشود خدمات و تلاش‌ها ناديده گرفته مي‌شود.
 
 
 
منبع : روزنامه اعتماد 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار