استاندار البرز با بیان اینکه این استان در عرصه پژوهش و فناوری دارای جایگاهی ویژه ای در کشور است گفت: انتظار می رود در این بخش با پیوند صنایع، تولید، کشاورزی و سایر بخش ها به پژوهش و فناوری در جهت رشد و توسعه همه جانبه استان و کشور حرکت کنیم.
کد خبر: ۵۵۰۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴ 11 January 2018

به گزارش تابناک : محمدعلی نجفی عصر امروز چهارشنبه در بازدید از پژوهشگاه مواد و انرژی با بیان اینکه مراکز علمی، فناوری، رشد و دانش بنیان باید به جد فعال بوده و از سطح کارشناسی گذر کنند افزود: ظرفیت های ارزشمندی که حاصل تلاش محققان و پژوهشگران داخلی است در این پژوهشکده وجود دارد که با توجه به نیاز کشور و شرایط نوین دنیا باید مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی راهبردهای این پژوهشگاه را اثر بخش دانست و ادامه داد: بر این باور هستیم که باید ظرفیت های پژوهشگاه مواد و انرژی به طور خاص و در ابعاد مختلف مورد استفاده مطلوب قرار گیرد.

نجفی با اشاره به اشراف کامل مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به موضوعات مرتبط با نانوفناوری گفت: آن روزها استفاده و بهره برداری از نانوفناوری برای مسئولان اجرایی کشور عجیب و دور از ذهن بود ولی وی بر ضرورت اعمال پژوهش در صنایع تاکید داشت.

وی افزود: باید برای تجاری سازی اندیشه های علمی و فناورانه تلاش کرد همچنین ضرورت دارد مراکز علمی و پژوهشی با فضای صنعتی، کشاورزی و تولید ارتباط تنگاتنگ برقرار کنند.

استاندار البرز با تاکید بر اینکه اولویت مدیران باید استفاده از توان علمی و پژوهشی استان باشد اضافه کرد: زیبنده استان البرز با بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی نیست که مراکز علمی و پژوهشی موجود مورد استفاده و بهره برداری قرار نگیرند.

وی در پایان گفت: بستر بسیار خوبی به لحاظ رشد فناوری و شرکت های دانش بنیان در البرز فراهم است از این رو اهتمام و تاکید ویژه ای برای استفاده مطلوب از این فرصت ها وجود دارد

 

 

 

منبع : مهر کرج 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار