هفتمین همایش گزینشگران خراسان رضوی، روز پنجشنبه، به مناسبت سی و پنجمین سالگرد تشکیل هسته های گزینش و صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر بازنگری در قانون گزینش، در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۵۵۰۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷ 11 January 2018

به گزارش تابناک : مدیر هسته‌ گزینش استانداری خراسان رضوی در این همایش گفت: گزینشگران، بازوان اجرایی مدیران در راستای ارتقای کارآمدی نظام اداری و انتخاب افرادی توانمند، متخصص، متعهد و معتقد هستند.
محمود قربان پور افزود: هر ساله به منظور قدردانی از تلاشهای گزینشگران استان این همایش برگزار می شود که در هفتمین دوره آن 150 نفر حضور دارند.
وی گفت: رهبر فرزانه انقلاب در بند سوم سیاستهای کلی و در بحث منابع انسانی، بهبود معیارهای گزینش و روزآمدی روشهای گزینش را ابلاغ کردند.
قربان پور افزود: در این همایشها تلاش شده تا در همین راستا اقدام شود و گزینشگران در بحث احراز صلاحیت متقاضیان به درستی عمل کنند.
وی گفت: در کنار برگزاری شورای هم اندیشی مدیران هسته ای گزینش و این نشست سالانه؛ به صورت فصلی نیز جلسات و نشستهایی در این خصوص برگزار می شود.
او افزود:برای حفظ و تقویت روحیه شادابی و نشاط در گزینشگران، هر ساله علاوه بر اجرای برنامه های فرهنگی، مسابقات ورزشی نیز برگزار می گردد.
مدیر هسته مرکزی گزینش آستان قدس رضوی هم در جمع گزینشگران استان با اشاره به فرمان امام (ره) در 15 دی ماه سال 61 مبنی بر انحلال هسته های گزینش قبلی و تشکیل دوباره آنها بر مبنای معیارهای جدید افزود :هیاتهای سابق گزینش در پاره ای از موارد تندرویهایی کردند که بر این اساس اصلاح سازوکار و فرآیند گزینش صورت گرفت.
حجت الاسلام سیدحسن شریعتی افزود: این فرمان قویترین و ارزشمندترین سند اصلاحات در نظام گزینش کشور بود و حکمی حکومتی است که منشاء تصویب قانون گزینش معلمان و تسری آن به سایر دستگاهها همین حکم است.
وی با بیان اینکه بررسی صلاحیت اعتقادی ، سیاسی و اخلاقی متقاضیان خدمت در نظام دینی بر عهده گزینشگران است افزود : بر اساس فرمان امام(ره) در گزینش افراد صالح جهت خدمت در دولت باید بدون ملاحظه روابط اقدام شود.
او گفت: با تاکید امام خمینی (ره) باید از تندروی های جاهلانه جلوگیری شود چرا که اعتدال شرط عقلانی، شرعی و قانونی است و میزان رد و قبول افراد هم موازین انسانی واسلامی است.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار