کارشناس فضای مجازی:
یک کارشناس شبکه‌های مجازی گفت: مدیریت، کنترل و سرمایه‌گذاری شبکه‌های اجتماعی توسط شرکت‌های یهودی انجام می‌شود و اسلحه‌سازی و تولید شراب‌ از دیگر فعالیت‌های آنها است.
کد خبر: ۵۵۰۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹ 11 January 2018

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام محمد کهوند در نشست سبک زندگی عفیفانه در شبکه‌های اجتماعی که شامگاه چهارشنبه در سالن جلسات مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با بیان اینکه انسان برای عفیف بودن باید نکاتی را مد نظر قرار دهد، اظهار داشت: در زندگی عفیفانه قوه شهوانی تحت تأثیر عقل قرار دارد.

وی رعایت حجاب، عدم اختلاط زن و مرد، اشباع غرایز جنسی از طریق معمول و طبیعی، برنامه‌ریزی در زندگی و مشغول شدن به امور زندگی و تربیت دینی را از عوامل عفیف ماندن برشمرد.

این کارشناس فضای مجازی با اشاره به اینکه بر طبق روایات یکی از محبوب‌ترین عفاف‌ها حفظ غریزه جنسی است، گفت: سبک زندگی عفیفانه در محیط اجتماعی به عواملی مانند حاکمیت و مدیریت، ساختار و محیط، کاربر و محتوا بستگی دارد.

وی با بیان اینکه امروزه مدیریت شبکه‌های اجتماعی به دست شخص ثالث است، افزود: مدیریت، کنترل و سرمایه‌گذاری شبکه‌های اجتماعی را شرکت‌هایی چون بلکراک، ونگارد، استیت استریت، سیسکو، والت دیزنی و چند شرکت دیگر به دست دارند که همگی آن‌ها یهودی هستند و اسلحه‌سازی و شراب‌سازی هم از جمله فعالیت‌های آن‌ها است.

حجت الاسلام کهوند با اشاره به اینکه هدف این شرکت‌ها حکومت بر دنیا است، گفت: بر اساس آمار ۹۵ درصد دنیا تحت تأثیر شبکه اجتماعی هستند و در حال حاضر شرکت‌هایی چون گوگل، نتفلیکساز سایت‌هایی هستند که بیشترین پهنای باند دنیا را در اختیار دارند و در حال ارائه خدمات به مردم هستند.

وی ادامه داد: هالیوود سالی ۶۰۰ فیلم تولید می‌کند ولی در این شبکه‌ها سالی ۱۳ هزار فیلم غیراخلاقی تولید می‌شود و عکاس‌های فیلم‌های غیراخلاقی حقوق بالایی دریافت می‌کنند.

این کارشناس شبکه‌های اجتماعی با بیان اینکه کسانی در فضای مجازی و در برخی شبکه‌ها معلم شده‌اند و تولید محتوا می‌کنند که بویی از انسانیت نبرده‌اند، عنوان کرد: شبکه‌هایی مانند فیسبوک دارای ساختار خاصی هست و انسان را به طرزی به بازی می‌گیرد که شخص در همه حال تحت تسلیم آن‌ها قرار می‌گیرد و در حقیقت این شبکه مدیریت کننده ساختاری فکری انسان به شمار می‌رود.

زندگی عفیفانه در شبکه‌های اجتماعی قابل تصور نیست

وی با اشاره به شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام و تلگرام و اینکه از سوی یک فرد یهودی ۲۵۰ میلیون پوند برای ترویج مبانی ضد دین در شبکه‌ها هزینه شد، گفت: هیچ کسی نیست که با گوگل و اینستاگرام سر و کار داشته باشد و به محتواهای غیراخلاقی برخورد نکرده باشد؛ در شبکه‌های اجتماعی، زندگی عفیفانه قابل تصور نیست.

حجت الاسلام کهوند با بیان اینکه طبق فرموده رهبر معظم انقلاب یکی از شرایط ورود به شبکه‌های مجازی خارجی این است که فرد خوف در گناه نداشته باشد، افزود: کسی که می‌خواهد زندگی عفیفانه داشته باشد باید روی شهوتش کنترل داشته باشد چرا که هر زمانی که شهوت باشد عقل نیست.

وی با اشاره به اینکه در برخی کانال‌های مذهبی در تلگرام هم محتوا و تصاویر غیراخلاقی دیده می‌شود، ابراز کرد: بسیاری از این کانال‌ها ضد زندگی عفیفانه هستند.

این پژوهشگر فضای مجازی افزود: قبول داریم که محتوای دینی در این فضاها کم است اما این سؤال مطرح می‌شود که آیا کمبود محتوای دینی به ما بیشتر ضربه می‌زند یا وجود محتوای فاسد؟

وی گفت: همان‌گونه در ۲۴ ساعت محتواهای مربوط به فاجعه منا را از این فضاها حذف کردند اگر بخواهند می‌توانند محتواهای غیر اخلاقی را هم حذف کنند.

حجت الاسلام کهوند اشاره کرد: با همه انتقادهایی که به صدا و سیما کشورمان داریم اما می‌توان گفت از سالم‌ترین صدا و سیماهای موجود است و مدیریت می‌شود.

وی اظهار کرد: باید سلطه دشمن را در این قضیه کنار بزنیم و فضا سالمی را برای کاربران ایجاد کنیم، محیطی که مدیریت محتواهای غیر اخلاقی و فاسد را حذف کند.

این کارشناس جنگ نرم تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب مؤلفه‌های قدرت را بارها بیان کردند که ایمان و افکار عمومی از آن جمله هستند که متأسفانه رسانه‌های جدید که در تسلط ما نیستند می‌توانند آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهند.

وی با بیان اینکه اگر شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی می‌شد سرعت آن بیشتر و قیمتش کمتر از خارجی بود، گفت: در حال حاضر که تلگرام فیلتر شده کاربران به دنبال برنامه جایگزین می‌گردند که باید به این موضوع توجه شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار