معاون تهذیب حوزه‌های علمیه وضعیت حجاب جامعه را وضعیتی نامناسبی دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین معارف قرآنی، معارف مرتبط بافرهنگ عفاف و حجاب بوده که متأسفانه هنوز درک و فهم درستی از آن در جامعه صورت نگرفته است.
کد خبر: ۵۵۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴ 12 January 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید ملکی در نشست طرح قرآنی سبک اقوام که در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد، اظهار داشت: معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه درصدد نهادینه‌سازی فرهنگ قرآنی در سطوح مختلف جامعه است.

وی با اشاره به اهمیت نهادینه‌سازی فرهنگ قرآنی در سطح جامعه افزود: مدیران، اساتید و مبلغان حوزوی باید فرهنگ و سبک زندگی قرآنی را در سطح جامعه نهادینه و معرفی کنند تا سبک زندگی قرآنی به‌درستی در بین مردم عملیاتی شود.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با بیان کارکردها و تأثیرات انس با قرآن کریم در بین طلاب و مبلغان قرآنی افزود: تحقیقات و مشاهدات میدانی ثابت کرده افرادی که با قرآن مأنوس بوده از روحیه و توان معنوی بالاتری نیز برخوردار هستند، همچنین در بین مراکز حوزوی نیز مجموعه‌های قرآنی ازنظر معنویت در جایگاه ویژه‌ای قرار دارند.

ملکی، خروجی اصلی تفسیرهای قرآنی را موردتوجه قرار داد و عنوان کرد: خروجی مهم واصلی تفسیرهای قرآنی در سطح حوزه‌های علمیه باید تربیت مبلغان و نیروهای متخصص در زمینهٔ قرآن باشد، عموم مردم جامعه بعد از حوزه‌های علمیه باید آماج تبلیغات و کارهای تبلیغی در عرصه‌های مختلف قرآنی باشند.

وی وضعیت حجاب جامعه را نامناسب دانست و تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین معارف قرآنی، معارف مرتبط بافرهنگ عفاف و حجاب بوده که متأسفانه هنوز درک و فهم درستی از آن در جامعه صورت نگرفته درحالی‌که حجاب یکی از معارف ارزنده قرآنی است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار