امام جمعه شهرستان شوط گفت: در فتنه اخیر که بزرگتر از فتنه 88 بود، شبکه مثلث شرارت شکست سختی از ملت ایران خورد.
کد خبر: ۵۵۱۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷ 13 January 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی:حجت الاسلام سید محمد هاشمی : فتنه‌‏ای که در هفته‌‏های گذشته با آن مواجه شدیم و به همت ملت ایران سرکوب شد، به تعبیر مقام معظم رهبری، فتنه‌‏ای متشکل از سه ضلع بود که از آن با عنوان مثلث شرارت می‌توان نام برد.

وی افزود: یک ضلع از مثلث شرارت، مستکبرانی مانند سردمداران آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی قرار داشتند که توطئه، برنامه و به نوعی فرماندهی این اغتشاشات از سوی آن‏ها بود؛ این موضوع همانند فتنه 88، کودتای 28 مرداد 32 و کودتای به قدرت رسیدن پهلوی اول با مدیریت مستقیم مستکبران صورت گرفت.

امام جمعه شهرستان شوط در خصوص ضلع دوم مثلث شرارت، اظهار کرد: در ضلع دوم این مثلث، ثروتمندان حرام‏‌خوار منطقه قرار داشتند که پول ملت‌‏های مسلمان منطقه را صرف کشتار مسلمین و نوکری استکبار می‏‌کنند، عربستان و برخی دیگر از کشورهای عربی در این میانه با مستکبران همکاری اقتصادی داشتند.

هاشمی اضافه کرد: در نهایت ضلع سوم فتنه، منافقان کوردل و واخوردگان سلطنت‏‌طلب و دیگر نفوذی‏‌های داخلی و دشمنان ملت ایران بودند که پیاده‌‏نظام فتنه بودند و برای فتنه، سیاهی‏‌لشکر فراهم کردند و به تعبیر مقام معظم رهبری نقش پادویی را داشتند.

وی بیان کرد: هر سه ضلع مثلث شرارت در فتنه‌‏ای که ساختند دخیل بودند، ملت ایران با حضور خود در صحنه‌ انقلاب ضربه‏ کاری بر آنها وارد  کرد و هر سه را با شکست مواجه شدند؛ اهمیت کار مردم به خاطر این است که فتنه سال 96 بسیار گسترده‌تر از فتنه سال 88 بود.

امام جمعه شهرستان شوط اعلام کرد: بنابر وعده‌های الهی و با توجه آیات وحیانی قرآن کریم، اگر تقوای الهی پیشه کنیم، خداوند قدرت تشخیص حق از باطل را به ما عنایت می‌کند لذا امام خمینی(ره) می‌فرمایند نداشتن تقوا موجب می‌‏شود که انسان دچار غفلت شود.

هاشمی ادامه داد: تعبیر سخنان امام راحل این است که وقتی مسئولین و مردم از دشمن غافل شدند و همچنین مسئولین از مشکلات اقتصادی، معیشتی مردم و مشکلات اشتغال جوانان غافل شدند، بستر فتنه برای دشمن فراهم می‌شود.

* راهبرد مشترک دشمن و شیطان تضعیف حجاب است

امام جمعه شهرستان شوط بیان کرد: امروز یکی از راهبردهایی که دشمن در جنگ نرم بر علیه ملت ایران آغاز کرده، ترویج فرهنگ بی‌حجابی، بی‌عفتی و بی‌بندوباری در شبکه‌های ماهواره‌ای، سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین حربه‌های شیطان برای اینکه بتواند انسان را از مسیر توحید منحرف کند و دین و ایمان او را از دستش بگیرد و انسان را از فضائل اخلاقی تهی کند و او را از اعلی علیین به اسفل السافلین بکشاند بی‌حجابی و بدحجابی است.

هاشمی افزود: از منظر آیات وحیانی قرآن کریم، مهم‌ترین هدف شیطان بی‌حجابی و بدحجابی مرد و زن است و خداوند متعال داستان حضرت آدم و حوا را بیان می‌کند تا بدین طریق به فرزندان حضرت آدم درسی بدهد که مبادا فریب حیله‌های شیطان را بخورند، چون شیطان می‌خواهد شما را مانند آنها بی‌حجاب و بدحجاب کند تا از مقام قرب الهی که کمال انسانیت در آن است، خارج کند.

امام جمعه شهرستان شوط اشاره کرد: پس راهبرد مشترک دشمن و شیطان تضعیف توجه به حجاب است چرا که می‌دانند از این طریق به راحتی می‌تواند دین مردم را از دست‌شان بگیرد و در نهایت بنیان خانواده را تضعیف کنند.

حجت‌الاسلام هاشمی تاکید کرد: بنابراین یکی از راهکارهای تقویت ایمان مردم و یکی از راه‌های پیشگیری از طلاق ترویج فرهنگ حجاب است که باید والدین، جوانان و مسئولین به آن اهمیت دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار