شهردار مشهد مقدس گفت: آماده همکاری برای راه‌اندازی و فعالیت دفتر همکاری‌های مشترک مدیریت شهری مشهد با سرمایه‌گذاران ترکیه در مشهد هستیم.
کد خبر: ۵۵۱۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹ 13 January 2018

به گزارش تابناک : تقی‌زاده خامسی در دیدار با هیئت سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای اظهار کرد: بنده سفرهای زیادی به ترکیه داشته‌ام و شهرهای استانبول و انکارا را به خوبی می‌شناسم. در سفر به این کشور آن را خانه خود می‌دانم و نسبت به مردم ترکیه احساس نزدیکی عجیبی دارم.
وی ادامه داد: نقطه مشترک ما، امام رضا(ع) است و او کسی است که در هیچ جای دنیا وجود ندارد و ما و شما در این عشق به امام رضا مشترکیم. امیدوارم شما هم در مدت اقامت در مشهد همین احساس را داشته باشید.
عشق به امام رضا(ع)، زائر 255 میلیون نفری و اقتصاد، سه کلید واژه برای یک تفاهم برد – برد شهردار مشهد مقدس تصریح کرد: حدود 25 سال قبل به مدت 11 سال معاون شهردار تهران بودم و اولین میزبان رییس جمهور فعلی ترکیه، اردوغان در تهران بودم. آن موقع وی شهردار استانبول بودند و هیچ وقت فکر نمی‌کردم ایشان رییس جمهور ترکیه شود.
تقی زاده خامسی بیان کرد: در ایران و ترکیه صمیمیت زیادی بین مردم و دولت‌ها وجود دارد. کلیدواژه شهرداری مشهد و شما که اینجا حضور دارید، یکی امام رضا(ع) و یکی 25 میلیون زائری که در هر سال به اینجا می‌آیند و بعد از آن نیز مسائل اقتصادی است. ترکیب این سه کلید واژه می‌تواند به یک تفاهم نامه برد - برد تبدیل شود که طبیعتا در آن اقتصاد هم لحاظ شده است.
تمرکز همکاری‌های شهرداری مشهد و سرمایه‌گداران ترکیه بر روی ساخت هتل و گردشگری و زیارت
وی افزود: همیشه هیئت‌های زیادی از کشورهای مختلف به مشهد می‌آیند و می‌روند ولی اگر برای ادامه این ارتباطات ساماندهی نشود هر دو طرف موضوع را فراموش می‌کنند بنابراین به عنوان شهردار مشهد پیشنهاد می‌دهم در این دیدار روی دو موضوع ساخت هتل و همچنین گردشگری و زائر تمرکز کنیم.
شهردار مشهد مقدس خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنم یک دفتر مشترک برای همکاری‌های فیمابین در مشهد راه‌اندازی شود که این موضوع باعث دوام ارتباطات می‌شود.
57 هتل در اطراف حرم مطهر ساخته شده و 53 هتل در حال ساخت است
تقی‌زاده خامسی ادامه داد: ما در اطراف حرم امام رضا(ع) یک فضای 400 هکتاری را در حال نوسازی داریم که پیشنهاد می‌کنم از آن بازدید نمایید. در این فضای 400 هکتاری طی سال‌های گذشته 57 هتل بزرگ ساخته شده و 53 هتل نیز در حال ساخت می‌باشد اما با این وجود ظرفیت هتل‌سازی در اطراف حرم مطهر هنوز باقی مانده است.
وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای حفظ ابنیه‌های قدیمی و بازسازی آنها در اطراف حرم مطهر و تخریب بافت‌های فرسوده در این محدوده، اذعان کرد: حتما دفتری در مشهد تاسیس کنید چون با وجود این دفتر می‌توانید برای زیارت، تعداد زیادی از مردم ترکیه را به مشهد بیاورید و شهرداری مشهد نیز در این راستا در خدمت مردم ترکیه است. آمادگی کامل شهرداری مشهد برای تشکیل و فعالیت دفتر همکاری مشترک شهرداری مشهد و سرمایه‌گذاران ترکیه را اعلام می‌کنم. 

 

 

 

 

منبع : شهرآرا آنلاین 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار