رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه آثار تاریخی و فرهنگی معرف هویت یک منطقه به شمار می‌رود باید اقدامات حفاظتی از این آثار در سطح استان اردبیل تشدید شود.
کد خبر: ۵۵۱۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰ 13 January 2018

به گزارش تابناک اردبیل، حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی در بازدید از موزه عمارت تاریخی شهرداری اردبیل اظهار داشت: اقداماتی که تاکنون توسط شهرداری اردبیل برای بازسازی و بهسازی این عمارت تاریخی انجام شده مطلوب و مناسب بوده و اقدامی در راستای بازسازی هویت تاریخی منطقه به شمار می‌رود.

وی حفاظت و حراست از آثار تاریخی را گامی در راستای بازسازی هویت فرهنگی و تاریخی دانست و تصریح کرد: بی‌شک زمینه بازسازی هویت یک منطقه و شهر با حفاظت از آثار تاریخی و میراث گذشتگان فراهم می‌شود که بازسازی عمارت تاریخی شهرداری اردبیل گامی در این حوزه به شمار می‌رود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با قدردانی از شهردار اردبیل در بازسازی مجموعه تاریخی شهرداری بیان کرد: این امر در کنار اقدام در راستای بازسازی هویت تاریخی منطقه، زمینه‌ساز معرفی این آثار و بناهای تاریخی و فرهنگی به نسل جوان می‌شود که باید تلاش و جدیت مسئولان در این حوزه بر این باشد تا با بازسازی این بناها زمینه‌ساز معرفی هر چه بیشتر آنها شوند.

قاصدی عمارت تاریخی شهرداری اردبیل را نمادی از هویت فرهنگی و تاریخی منطقه برشمرد و گفت: در کنار بازسازی و احیای این اثر تاریخی و فرهنگی ضروری است تا غنی‌سازی این ساختمان نیز مورد توجه قرار گیرد و زمینه برای معرفی این عمارت برای شهروندان فراهم شود.

وی افزود: با تکمیل بازسازی و بهسازی این بنای تاریخی زمینه برای بازدید و مطالعه مردم از آثار تاریخی و مشاهیر اردبیل فراهم می‌شود که انتظار می‌رود در راستای غنی سازی این مجموعه تاریخی و فرهنگی مردم نیز مشارکت و همکاری لازم را داشته و آثار تاریخی خود را به منظور نگهداری به این موزه امانت دهند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار