معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی گفت: جهاد دانشگاهی در راستای اقدامات خود، خدمات ماندگاری را به‌خصوص در حوزه برند سازی به استان ارائه دهد.
کد خبر: ۵۵۱۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵ 14 January 2018

مهرداد ابراهیمی در آیین معارفه و تکریم رئیس جهاد دانشگاهی واحد خراسان شمالی با تأکید بر این‌که باید بتوانیم در حوزه آموزش و پژوهش استان گام‌های مؤثری برداریم، اظهار کرد: مهم‌ترین محور علمی در کشورهای توسعه‌یافته را دانشگاه‌ها شکل می‌دهد و مباحث توسعه‌یافتگی با تعداد دانشگاه‌ها و اعضای حیات علمی و دانشجویان سنجیده می‌شود.

وی افزود: خراسان شمالی ازنظر کمیت (تعداد دانشگاه‌ها) در وضعیت مطلوبی قرار دارد اما باید بتوانیم در مباحث کیفیتی برند سازی کنیم تا به دانشگاه‌های مطرح و فعال در کشور تبدیل شویم.

ابراهیمی از آموزش عالی در دنیا به‌عنوان یک نهضت جهانی یادکرد و گفت: ما نیز باید در این نهضت جهانی با انجام پژوهش‌های کاربردی و تولید علم نقش مهمی را ایفا کنیم.

وی بیان کرد: به هر میزانی که در مباحث معیشتی کارکنان، اساتید یا مباحث بودجه‌ای دانشگاه‌ها هزینه شود به‌نوعی سرمایه‌گذاری انجام‌گرفته و نمود این سرمایه‌گذاری در سال‌های آتی نمایانگر خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی هم‌چنین بر اهمیت پرورش جامعه نخبه و دانشگاهی تأکید داشت و افزود: با پرورش جامعه نخبه دانشگاهی از بسیاری نابهنجاری‌ها در جامعه کاسته می‌شود بنابراین باید با هدایت و ارائه تسهیلات لازم شرایط گردش نخبگان و نه مهاجرت آن‌ها را فراهم‌سازیم.

ابراهیمی خطاب به مدیران دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: اگر دانشگاه‌ها و دانشگاهیان بخواهند نقش اصلی خود را به‌درستی ایفا کنند، باید از فضای سنتی خارج‌شده و به دنبال به‌روز شدن علوم خود با معیارها و استانداردهای جهانی باشند چون باید بدانند که شتاب و سرعت علم بسیار زیاد است.

وی اظهار داشت: امیدواریم با علمی سازی و تولید به مرحله‌ای دست‌یابیم که سطح تحصیلات علمی با بازار کار منطبق شود تا شاهد کاهش آمار بیکاری و پیشرفت و توسعه در استان و کشور باشیم.

ابراهیمی خواستار برقراری ارتباط دانشجویان با جهاد دانشگاهی شد و افزود: جهاد دانشگاهی از ظرفیت و پتانسیل بالایی در تمامی بخش‌ها برخوردار است که می‌تواند در راستای علمی سازی گام‌های خوبی را بردارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار