معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در کلانشهر مشهد کودک کارتن خواب وجود ندارد زیرا چنین موردی در صورت مشاهده بلافاصله رسیدگی و جمع آوری می شود بطوری که در طول سال دو تا سه مورد از این پدیده در سطح شهر مورد شناسایی و جمع آوری قرار می گیرد.
کد خبر: ۵۵۱۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹ 14 January 2018

به گزارش تابناک : غلامحسین حقدادی روز یکشنبه افزود: البته احتمالا در لایه های پنهان شهر و حاشیه آن می توان کودکان کارتن خواب را به صورت محدود پیدا کرد لذا هر یک از شهروندان می توانند با مشاهده احتمالی کودکان کارتن خواب و بی خانمان در تماس با اورژانس اجتماعی به شماره 123 مراتب را به بهزیستی اعلام کنند.
وی ادامه داد: کودکان کار دارای خانواده هستند و برای حل مشکلات خانواده فعالیت اقتصادی دارند. 75 درصد کودکان خیابانی نیز دارای خانواده و بخش محدودی از آنها بی سرپرست یا بدسرپرست هستند. نیمی از کودکان خیابانی که توسط بهزیستی از سطح شهر جمع آوری می شوند از اتباع خارجی می باشند.
معاون اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: بطور معمول تا 80 درصد کودکان خیابانی جمع آوری شده کودکان کار دارای خانواده و مشغول فعالیت اقتصادی می باشند که تحویل خانواده هایشان می شوند.
وی کودکان خیابانی را شامل گروه سنی 6 تا 18 سال ذکر و بیان کرد: مدت زمان حضور این کودکان در خیابان تا شناسایی آنان بین یک هفته تا شش ماه است. این مدت زمان باید هر چه کمتر باشد زیرا شناسایی کودکان در کمترین زمان ممکن در پیشگیری از گرفتار شدن آنان به آسیب نقش بسزایی دارد.
حقدادی افزود: خوشبختانه مدت زمان حضور در خیابان تا شناسایی این کودکان توسط نهادهای حمایتی یک هفته و در کمترین زمان ممکن است که نشانگر عملکرد خوب نظام جمع آوری و ارجاع و نیز پایین بودن میزان آسیب دیدگی این کودکان می باشد. پارسال 700 کودک خیابانی در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد شناسایی شده بودند.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار