پس از گذشت چند روز متوالی هوای مشهد سالم شد
کد خبر: ۵۵۱۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ 14 January 2018

به گزارش تابناک : مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: بر اساس گزارش ایستگاههای سنجش شاخص کلی کیفیت هوای مشهد امروز 24 دی با 90 پی اس آی در وضعیت سالم قرار دارد.

حمید صالحی افزود: بر این اساس 4 ایستگاه شهید آوینی با 126، شهید کریمی با 103، چمن با 102 و خیام شمالی با 101 پی.اس.آی این مناطق آلوده هستند.
وی ادامه داد: کلانشهر مشهد طی دی جاری 14 روز دچار آلودگی هوا بوده است. گرچه میزان آلودگی هوا در مناطق مختلف کاهش یافته و در برخی مناطق هم اکنون هوا سالم است اما در صورت رعایت نکردن نکات لازم دوباره شاهد افزایش بار آلودگی در هوای تنفسی شهروندان مشهدی خواهیم بود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی استفاده شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی و پرهیز از بکارگرفتن خودروهای شخصی را موجب بهبود وضعیت هوا دانست و گفت: بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از حضور در مناطق آلوده شهر خودداری کنند.
روزانه تا یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در کلانشهر 3.5 میلیون نفری مشهد در حرکت هستند.
شاخص کلی کیفیت هوا در محدوده 101 تا 150 پی.اس.آی بیانگر وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان، بین 151 تا 200 پی.اس.آی هشدار برای همه سنین، بین 200 تا 300 پی.اس.آی حالت اضطرار است و آلودگی بیشتر از 300 پی.اس.آی نیز وضعیت بحرانی را نشان می دهد.

 

 

 

منبع : صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار