مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: هم اینک 23 درصد از حجم کلی مخازن سدها در این استان آب دارد و 77 درصد آن خالی است.
کد خبر: ۵۵۱۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳ 14 January 2018

به گزارش تابناک : رضا نوروززاده روز یکشنبه حجم کنونی ذخیره آب پشت سدهای خراسان رضوی را 358 میلیون مترمکعب اعلام و بیان کرد: حجم موجود آب در مخازن سدهای این استان کاهش محسوسی نسبت به مدت مشابه پارسال ندارد.
وی افزود: از ابتدای سال آبی جاری(اول مهر) تاکنون 15 میلیون مترمکعب آب وارد مخازن سدها در خراسان رضوی شده است.
مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی مجموع ظرفیت ذخیره سدهای بزرگ و در حال بهره برداری استان را یک میلیارد و 512 میلیون مترمکعب اعلام و بیان کرد: یک میلیارد و 125 میلیون مترمکعب از این مقدار مربوط به سد دوستی، مشترک بین ایران و ترکمنستان است.
وی ادامه داد: حجم کنونی ذخیره آب پشت سد دوستی 265 میلیون مترمکعب می باشد که نسبت به مدت مشابه پارسال تغییر چندانی نداشته است.
نوروز زاده گفت: گرچه میزان بارندگی طی امسال نسبت به مدت پارسال کاهش داشته اما بخاطر سیلابهایی که در نیمه شمالی خراسان رضوی رخ داد در مجموع حجم ذخیره آب سدهای خراسان رضوی نسبت به پارسال کمتر نشده است.
خراسان رضوی با مدیریت 'شرکت آب منطقه ای' دارای 32 سد در حال بهره برداری در شهرستانهای تربت حیدریه، قوچان، مشهد، خواف، درگز، سبزوار، تایباد، تربت جام، چناران، نیشابور، کلات و فریمان است. شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی عهده دار برنامه ریزی و مدیریت منابع آب استان، حفاظت کیفی و کمی آنها، بهره برداری از منابع آب سطحی و زیرزمینی و اجرای طرحهای توسعه و منابع آب است.
ایجاد و بهره برداری از تاسیسات تامین، انتقال، تقسیم، تصفیه و توزیع آب شرب و بهداشتی بر عهده 'شرکت آب و فاضلاب' است.
بر اساس مطالعات انجام شده کسری آب استان 6 میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی در افق سال 1420 بیش از شش هزار و 200 لیتر در ثانیه خواهد بود. حجم تولید سالانه آب در خراسان رضوی 140 میلیون مترمکعب و میزان مصرف آن 110 میلیون مترمکعب است.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار