بر اساس نتایج سرشماری حیات وحش در مناطق مختلف طبیعت خراسان رضوی، مشخص شد جمعیت گونه های جانوران علفخوار در این خطه امسال نسبت به پارسال 8 درصد بیشتر شده است.
کد خبر: ۵۵۱۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴ 14 January 2018

به گزارش تابناک : حمید صالحی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: مقایسه نتایج سرشماری پاییزه پستانداران طی دو سال اخیر نشان می‌دهد جمعیت جانوران علفخوار در طبیعت خراسان رضوی به ۲۰ هزار راس رسیده است.

صالحی افزود: با توجه به اینکه در سرشماری نیمه دوم سال به لحاظ امنیت بیشتر در مناطق و تجمع علفخواران بخاطر فصل تولید مثل آن‌ها امکان مشاهده درصد بیشتری از جمعیت فراهم می‌شود معمولا آماری قطعی در مناطق به دست می‌آید؛ بنابراین آمار نیمه دوم سال بطور معمول از اهمیت و دقت بالاتری برخوردار است.

وی ادامه داد:با توجه به وسعت، تعداد مناطق تحت مدیریت و لزوم برآورد سریع جمعیت وحوش و با توجه به محدودیت‌های مالی مناسبترین روش برای سرشماری وحوش مشاهده مستقیم از طریق پیمایش خطی است و بر این اساس مسیر‌های سرشماری هر منطقه برروی نقشه‌های توپوگرافی با تکیه به تجارب محیط بانان و کارشناسان اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست خراسان رضوی مشخص می‌شود.

خراسان رضوی دارای ۴۳ منطقه تحت حفاظت با مساحت دو و نیم میلیون هکتار است که ۲۰ درصد وسعت این استان را تشکیل می‌دهد.

خراسان رضوی محل زیست ۸۰ گونه پستاندار، ۲۸۷ گونه پرنده، دو گونه دوزیست، ۶۸ گونه خزنده و ۲۴ گونه ماهی است.

 

 

 

منبع : ایلنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار