امام‌جمعه شاهرود:
امام جمعه شاهرود بابیان اینکه تکمیل مصلای این شهر نیازمند ۱۲میلیارد تومان اعتبار است، گفت: امیدواریم مسئولان امر در این مهم‌ترین مطالبه معنوی مردم شاهرود اهتمام داشته باشند.
کد خبر: ۵۵۲۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸ 15 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام عباس امینی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه درباره روند تکمیل پروژه مصلای شاهرود ابراز داشت: این پروژه حدود ۹ سال است که آغازشده ولی با اعتبارات قطره‌چکانی تا کنون حدود ۳۰ درصد بیشتر پیشرفت فیزیکی نداشته و با این روند نیز تا ۳۰سال آینده به بهره‌برداری نخواهد رسید.

وی با اشاره به کمک چهار میلیارد تومانی مردم شاهرود برای تکمیل مصلای این شهر، گفت: بدون در نظر گرفتن تورم،۱۲ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل و بهره‌برداری از پروژه نیاز است.

نشست خبری امام جمعه شاهرود - کراپ‌شده

مصلای نماز جمعه صرفاً مکانی برای برپایی نماز نیست

امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه بارها در خطبه‌های نماز اعلام شد که مصلا صرفاً مکانی برای برپایی نماز جمعه نیست، تصریح کرد: مصلاها در حوادث غیرمترقبه می‌تواند نقش مهمی در مدیریت بحران ایفا کند و همچنین از بعد فرهنگی نیز می‌تواند مکانی برای دایر شدن نمایشگاه اقتصادی، فرهنگی و خدماتی باشد لذا همه ادارات کل و استانداری باید تلاش کنند تا مصلاها زودتر به بهره‌برداری برسند.

امینی در دیگر بخش سخنان خود ضمن برشمردن حقوق شهروندی خواستار تصحیح برخورد برخی مدیران با مردم شد و تأکید کرد: ائمه جمعه در ۴۰ سال اخیر ضمن حمایت از کلیّت نظام به همه دولت‌ها نیز نقد کردند لذا باید گفت هرکجا مصلحت مردم اقتضا کند باید با زبانی تند و صدای بلند بدون لحاظ کردن گرایش‌های سیاسی و رودربایستی صحبت و نقد منصفانه کرد لذا مسئولان باید آستانه تحمل خود را در برابر انتقادات بالا ببرند.

وی در ادامه به موضوع گردهمایی ائمه جمعه در سمنان با حضور استاندار جدید اشاره کرد و بابیان اینکه در این نشست به مهم‌ترین وجه مشترک همه ائمه جمعه استان یعنی توجه به وضعیت معیشتی مردم پرداخته شد، ابراز داشت: در بودجه ۹۷ اصرار بر این است که یارانه‌های دهک‌های بالا قطع و به دهک‌های پایین یعنی افراد تحت تکفل کمیته امداد و بهزیستی پرداخت شود که در این بین نقش مجلس برای تعیین راهبردی مناسب قابل توجه است.

پروژه آب قطری تعیین تکلیف شود 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود با ابراز اینکه در دفاتر ائمه جمعه هرروز شاهد مراجعه افرادی هستیم که نهادهای ذی‌ربط از حمایت آن‌ها سر باز می‌زنند که این قشر جمعیت قابل‌توجهی را شامل می‌شوند، افزود: در بودجه اصرار بر دو نهاد کمیته امداد و بهزیستی برای حمایت از محرومان است لذا باید فکر اساسی برای شناسایی این‌گونه افراد صورت گیرد.

امینی مسئله تامین آب شرب را به‌عنوان حیاتی‌ترین و مهترین بخش دغدغه های ائمه جمعه استان در دیدار با استاندار برشمرد و ابراز داشت: در شرایطی که سرمایه‌گذاری پیرامون حوزه آب در دامغان و سمنان اگرچه ناکافی ولی مختصر انجام‌شده ولی در شاهرود هیچ سرمایه‌گذاری در این زمینه صورت نگرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: پروژه آب قطری بعد از گذشت بالغ بر دو دهه هنوز تعیین تکلیف نشده و آب سد کالپوش نیز بارها مورد سؤال برای استفاده از آب شرب و کشاورزی در کش‌وقوس به سر می‌برد، حال باید پرسید دشت جلالی و دشت خرقان تا کی طاقت خشک‌سالی را خواهد داشت در حالی که با توجه به افت قابل توجه سطح آب‌های زیر زمینی ازنظر محیط‌زیست و منابع طبیعی نیز برای این دو منطقه وضعیت بحرانی و احتمال فرو نشت زمین اعلام شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار