در آئینی با حضور مسئولان و دانش‌آموزان، جشنواره غذای سالم در پیش دبستانی رنگین کمان آبپخش برگزار شد.
کد خبر: ۵۵۲۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳ 16 January 2018

حجت الاسلام خداداد رضایی امام جمعه آبپخش عصر دوشنبه در جشنواره غذای سالم در پیش دبستانی رنگین کمان آبپخش اظهار داشت: مبداء پیدایش غذا از جانب خداوند است که برای تندرستی، تداوم حیات و توانمندی در انجام تـکـالیـف بـه انـسـان عـطا شده است.

بوشهر

 

وی افزود: غذا و تغذیه در آموزه های دینی همچون سایر موضوعات، مورد توجه قرار گرفته است و سفارشات زیادی از جانب پیامبران و ائمه معصومین(ع) درباره استفاده از غذاهای سالم مطرح شده است.

امام جمعه آبپخش بیان داشت: باید استفاده از غذاهای سالم و سنتی بخاطر ارزش فراوان در جامعه نهادینه شود و مردم بجای استفاده از غذاهای صنعتی ناسالم به استفاده از غذاهای سنتی و سالم روی آورند.

وی خاطرنشان کرد: نام گذاری پنجمین سوره قرآن به مائده (سفره غذایی)، از صفات خـداوند، رزاق و معطم بودن ، سوگند خداوند به غذا (والتین والزیتون)، درخواست مائده آسـمـانـی تـوسـط حـضـرت عیسی و درخواست غذا توسط حضرت موسی (ع ) هر کدام مهر تاییدی بر اهمیت غذا و تغذیه هستند.

 

پیشگیری و کنترل چاقی با تغذیه سالم

حمیرا دهقانی مسئول واحد تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان نیز اظهار داشت: در جامعه امروز با توجه به افزایش روند بیماری های غیرواگیر از قبیل بیماری های قلبی، عروقی، دیابت، فشارخون و انواع سرطان‌ها، باید عوامل اصلی ایجاد این بیماری‌ها که تغذیه ناسالم و چاقی و اضافه وزن است کنترل شود.

وی با اشاره به نقش مهم خانواده‌ها در تغذیه سالم فرزندان اظهار داشت: خانواده‌ها در تغذیه سالم فرزندان نقش مهمی دارند و باید تلاش کنند با جایگزینی غذاهای سالم بجای انواع اغذیه ناسالم و فست فودی از چاق شدن فرزندانشان جلوگیری کنند.

مسئول واحد تغذیه شبکه بهداشت و درمان دشتستان بیان داشت: غذاهای سنتی از ارزش بسیار بالایی برخوردارند و باید تلاش شود استفاده از اینگونه غذاهای سالم و مفید در جامعه نهادینه شود.

 

دهقانی با اشاره به نقش پررنگ وعده غذایی صبحانه در سلامتی افراد اظهار داشت: وعده های غذایی روزانه با اهمیت هستند و باید به موقع انجام شود ولی وعده غذایی صبحانه سالم بسیار با اهمیت است و باعث تعادل وزن و سلامتی فرد می شود.

وی خاطرنشان کرد: دادن میان وعده های سالم مثل انواع مغزها و میوه ها و بویژه خرما برای سلامتی و رشد فکری و ذهنی دانش آموزان بسیار موثر است.

این مسئول افزود: باید تلاش کنیم استفاده از فست فود ها و غذاهای ناسالم را در زندگی کم رنگ کنیم و به غذاهای سالم و سنتی بها دهیم و بر تحرک بدنی و جسمی بیفزاییم تا سلامتی و تندرستی همیشه همراه ما باشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار