معاونت توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران گفت: مرکز اقامتی ویژه کودکان و نوجوانان شهر تهران، ظرفیت پذیرش 30 نفر را دارد و هم اکنون 10 کودک در این مرکز تحت مراقبت هستند.
کد خبر: ۵۵۲۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷ 16 January 2018

حمیدرضا شمسی معاونت توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران، در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: با توجه به نیازی که در استان تهران وجود داشت، یک مرکز اقامتی کودک و نوجوان ویژه درمان کودکان و نوجوانان معتاد و آسیب دیده از اعتیاد در شهر تهران ایجاد شد.

وی گفت: بر اساس پروتوکل‌های درمانی سازمان بهزیستی کشور، درمان اعتیاد افراد زیر 17 سال در مراکز درمانی ویژه بزرگسالان ممنوع است و برای رفع این نقص، مرکز اقامتی ویژه کودکان و نوجوانان معتاد طی ماه‌های اخیر، به صورت پایلوت در شهر تهران افتتاح شد.

معاونت توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: مرکز اقامتی ویژه کودکان و نوجوانان معتاد در شهر تهران، ظرفیت پذیرش 30 کودک و نوجوان را دارا است و در حال حاضر 10 نفر در این مرکز تحت مراقبت قرار دارند و دوره درمان را سپری می‌کنند.

شمسی ادامه داد: هم اکنون کودکان حاضر در مرکز اقامتی درمانی کودکان و نوجوانان را افراد 10 تا 17 سال شامل می‌شود و برخی از آن‌ها را کودکان کار و خیابان که مبتلا به اعتیاد هم هستند، تشکیل می‌دهند.

پذیرش کودکان با حکم دادگاه و یا رضایت شخصی خانواده
معاونت توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران تاکید کرد: اغلب کودکان مرکز اقامتی کودک و نوجوان بهزیستی با حکم قاضی و دادگاه معرفی و توسط مسئولان بهزیستی در حوزه توسعه و پیشگیری به این مرکز منتقل و پذیرش شده اند.

وی یادآور شد: خانواده‌هایی که با مشکل اعتیاد کودکان مواجه هستند، می‌توانند با رضایت شخصی، کودک خود را به این مرکز درمانی بسپارند.

شمسی اضافه کرد: کودکان در مرکز اقامتی ویژه ترک اعتیاد کودکان و نوجوانان، حداقل به مدت یک دوره 3 ماهه در مرکز می‌مانند و در صورتی که حکم قاضی برای برخی کودکان تمدید شود، کودک یا نوجوان را برای مدت بیشتری تحت مراقبت قرار می‌دهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار