امام جمعه شاهرود تاکید کرد:
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه فعالیت در تشکل‌ها و انجمن‌های اسلامی می‌تواند در زندگی آینده دانش‌آموزان تأثیرگذار باشد، گفت: جهت گیری مناسب انجمن‌های اسلامی یک ضرورت است.
کد خبر: ۵۵۳۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶ 16 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام عباس امینی صبح سه‌شنبه در همایش اولیاء و دانش آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی شاهرود به میزبانی سالن شهید بهشتی این شهرستان بابیان اینکه نباید در مدارس به تئوری‌ها اکتفا کنیم چراکه کسب مهارت‌ در قالب فعالیت در تشکل‌های دانش‌آموزی می‌تواند در زندگی آینده آن‌ها تأثیرگذار باشد، ابراز داشت: خانواده‌ها باید در بحث تعلیم و نیرو پروری سرمایه‌گذاری مناسبی برای آینده فرزندان خود داشته باشند.

عباس امینی امام جمعه شاهرود - کراپ‌شده

وی بابیان اینکه انجمن اسلامی در راستای رشد علمی آموزشی و معنوی دانش آموزان حرکت می‌کند، افزود: فعالیت در این تشکل‌ها می‌تواند بهترین ظرفیت را برای رشد و بالندگی فردی و جمعی و مسئولیت‌پذیری در قشر جوان فراهم کند.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی اهداف تربیتی را دنبال می‌کند

امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه اهداف تشکل‌های انجمن اسلامی نخبه پروری و جریان سازی با الگوهای سبک زندگی اسلامی، حضور در جشنواره‌ها و اردوها و گفتمان دینی است، ابراز داشت: دانش آموزان در این تشکل‌ها مهارت‌های عملی را در کنار تعلیم فرامی‌گیرند بنابراین جهت‌گیری درست این نیروها یک ضرورت محسوب می‌شود.

امینی بابیان اینکه هدف عمده در انجمن اسلامی تربیت نیروهایی است که اهل علم باشند، تصریح کرد: اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان نقش مهمی در تعلیم و تزکیه قشر جوان دارد لذا می‌توان گفت این نهاد ریشه‌دار در انقلاب اهداف تربیتی را دنبال می‌کند.

وی بابیان اینکه ارزش‌ها در این تشکل‌ها تقویت می‌شود، افزود: انقلاب خون‌بهای شهدا است پس نسل آینده باید نسبت به تحرکات دنیا حساس باشد، معنای انقلابی این نیست که دانش آموزان کار حزبی نکنند بلکه فراتر از آن می‌تواند با ایجاد یک منظومه ضمن ارتباط هر چه بیشتر خانواده‌ها با این تشکل‌ها دانش آموزان را با آرمان‌های انقلاب آشنا کرد.

کسب ۱۷ مدال ملی ورزشی توسط دانش آموزان شاهرودی

مدیر آموزش و پرورش شاهرود نیز در این همایش بابیان اینکه از ۱۹ مدال برتر در مسابقات ملی و دانش‌آموزی، ۱۷ مدال توسط دانش آموزان شاهرودی کسب‌شده است، ابراز داشت: این نشان می‌دهد که استعداد وجود دارد و هدایت‌ها در راستای شکوفا شدن توانمندی‌های دانش آموزان به نحو مطلوب صورت گرفته است.

حمید باباخانی در ادامه تصریح کرد: در سال گذشته ۱۰۷ دانش‌آموز رتبه زیر دو هزار را در کنکور سراسر کسب کردند که این تعداد در سال ۹۴ به میزان ۷۱ نفر بودند که رشد ۴۸ درصدی را نشان می‌دهد، همچنین در جشنواره‌های خوارزمی و المپیادهای علمی کشوری نیمی از دانش آموزان را شاهرودی‌ها شامل می شوند.

وی بابیان اینکه با هدایت درست دانش آموزان می‌توانیم توفیقات خوبی را از آن‌ها شاهد باشیم، افزود: در مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان شاهرودی حضور فعال دارند که دراین‌بین ۴۰۰ دانش‌آموز این شهرستان به مسابقات مختلف راه یافتند و تنها صرف حضور دانش آموزان را در این مسابقات دنبال نمی‌کنیم بلکه در قالب این برنامه‌ها استعدادیابی صورت می‌گیرد و دانش آموزان توانمندی‌های خود را شناسایی می‌کنند. 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار