کد خبر: ۵۵۳۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱ 16 January 2018

تابناک / معاون سازمان بنادر و دریانوردی ایران اسلامی با بیان اینکه 9 تن از عزیزمان در سانحه آتش سوزی کشتی نفتکش ایرانی در آب‌های کشور چین گیلانی هستند،گفت: 6 نفر ساکن رشت و مابقی گیلانی اما ساکن استان‌های دیگر بودند.

در یکی از نادرترین اتفاقات دریایی شنبه، ۱۶ دی ماه، ساعت ۲۰ به وقت محلی در آب‌های ساحل شرق چین،برخورد یک نفتکش ایرانی به نام «سانچی» با ۱۳۶ هزار تن میعانات گازی متعلق به شرکت ملی نفت ایران و کشتی فله‌ بر چینی با نام «سی اف کریستال»، منجر به حریق نفتکش و مفقود شدن ۳۲ پرسنل شد. از این میان پیکر 3 پرسنل پیدا و برای تشخیص هویت به شانگهای چین منتقل شد.

روز گذشته و پس از هشت روز از حادثه کشتی سانچی بطور کامل غرق و بدنبال آن جان باختن ۳۲ پرسنل این نفتکش در آب‌های چین تایید شد.

هادی حق‌شناس،معاون گیلانی سازمان بنادر و دریانوردی ایران اسلامی ، ضمن تسلیت در پی درگذشت دریانوردان ضایعه غم انگیز و تاسف بار جان باختن خادمان اظهار کرد:حادثه جانکاه و دلخراشی که برای کارکنان نفتکش ایرانی سانچی روی داد برای تمامی مردم ایران دردآور و اندوهناک است.

وی تصریح کرد: این افراد جز بهترین دریانوردان ایران بودند و هیچ مشکلی به لحاظ فنی، شایستگی و تحصیلات نداشتند.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی ایران اسلامی با بیان اینکه دریانوردان این کشتی زیر نظر شرکت ملی نفتکش بودند،گفت: شرکت ملی نفتکش وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری است.

وی با بیان اینکه 9 تن از عزیزمان در سانحه آتش سوزی کشتی نفتکش ایرانی در آب‌های کشور چین،گیلانی هستند،افزود: 6 نفر ساکن گیلان و مابقی گیلانی اما ساکن استان‌های دیگر بودند.

حق‌شناس، در پایان ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های این عزیزان،مصیبت وارده را به ملت شریف ایران تسلیت گفت و از درگاه خداوند متعال برای بازماندگان صحت، سلامت و صبر و شکیبایی مسئلت نمود .

اسامی ۹ نفر از جان باختگان گیلانی حادثه ی دلخراش نفتکش سانچی به شرح ذیل است:

سید جواد حیدری – بندرانزلی ، ملوان یکم
علیرضا نجفی فر – بندرانزلی ، ملوان دوم
علی حیدریه کهن – بندرانزلی ، ملوان دوم
امید ضیایی – بندرانزلی ، کمک سر آشپز
حسین جهانی هل آبادی – رشت ، افسر دوم
حامد بهاری حشکوایی – رشت ، مهندس دوم
ساقی فعال – رشت ، همسر حسین جهانی هل آبادی
محمد رضا رضازاده ماسوله، مهندس سوم
میلاد عنایتی – رضوانشهر ، افسر سوم

در حادثه اخیر ۳۲ نفر از کارکنان و خدمه کشتی سانچی جان باختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار