رییس سازمان هنری و امور سینمایی منطقه آزاد اروند گفت: نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رسام در حوزه دفاع مقدس و مقاومت اواخر اردیبهشت ماه سال آینده در منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۵۳۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷ 16 January 2018

علی‌اصغر جعفری در نشست خبری که در معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد با بیان این که آیین پایانی نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رسام با موضوع دفاع مقدس و مقاومت اواخر اردیبهشت ۹۷ برگزار خواهد شد اظهار کرد: در زمینه فیلم کوتاه استعدادهای فراوانی در سطح کشور وجود دارد و گام‌های بلندی در این زمینه برداشته شده است.

وی گفت ادامه داد: این رویداد چندین هدف را تامین می‌کند که یکی از این اهداف حفظ ارزش‌های متعالی دفاع مقدس است؛ دفاع مقدسی که مردم ما بیش از هشت سال برای اعتلای آن ایستادگی کردند و در این بین مردم آبادان و خرمشهر نماد از خود گذشتگی و پایداری در این سال‌ها بودند.

جعفری بیان کرد: این جشنواره در 2 بخش فیلم کوتاه سه تا ۲۰ دقیقه‌ای و فیلمنامه برگزار خواهد شد و از اهالی فرهنگ و هنر کشورهای حوزه مقاومت و کشورهای اسلامی که در این حوزه صاحب نظر و متخصص هستند دعوت شده تا آثار خود را ارسال کنند.

رییس سازمان هنری و امور سینمایی منطقه آزاد اروند با بیان این که یکی از ضرورت‌های آینده ما تولید فیلمنامه‌های خوب و فاخر است گفت: امیدواریم این جشنواره بتواند مجموعه ظرفیت‌های جشنواره حوزه هنری را جمع کند و شاهد حرکتی عظیم و تاثیرگذار باشیم.

همچنین در این نشست معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند با ابراز خرسندی از میزبانی برگزاری یکی از مهمترین جشنواره‌های فیلم کوتاه در حوزه دفاع مقدس در منطقه خاطرنشان کرد: امروز مقاومت یک قلمرو گسترده‌ای را در سطح جهان شکل داده و فرهنگی به نام فرهنگ ‌مقاومت در حال شکل‌گیری و گسترش است و پرداختن به جشنواره فیلم در این زمینه بخشی از فرهنگ و دستاوردهای ان است که با همکاری بین دو جانبه اتفاق خواهد افتاد.

سید مرتضی نعمت‌زاده اظهار کرد: تعداد شرکت کنندگان از کشورهای مختلف قابل پیش‌بینی و تقدیر است و منطقه آزاد اروند با حذف روادید برای ورود اتباع خارجه به منطقه بین‌المللی تبدیل شده و برگزاری این جشنواره می‌تواند یکی از شاخصه‌های فرهنگ و ادبیات بین‌المللی در این منطقه شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار