مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان:
برای اجرای پست 132 کیلو ولت به حداقل 2 هزار و 500 تا سه هزار متر مربع زمین نیاز داریم که تاکنون محقق نشده است.
کد خبر: ۵۵۳۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵ 16 January 2018
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: چندین پروژه توسعه ای مهم برق برای شهر اهواز پیش بینی شده و تامین مالی آن هم صورت گرفته ولی مشکلات و موانع اجرایی مانع پیشرفت آنها شده است.
 
کمبود زمین در اهواز معضلی برای اجرای طرح های توسعه ای برق
 
به گزارش تابناک؛ محمود دشت بزرگ  اظهار کرد: سه پست 400 کیلوولت که پست های مادر تغذیه کننده پست های 132 کیلو ولت پایین دست هستند،در نقاط مختلف اهواز پیش بینی شده ولی به دلایل مختلف از جمله اختصاص نیافتن زمین یا وجود معارضان امکان اجرا ندارند.
 
وی افزود: احداث پست مهم 400 کیلو ولت پیروزان در محدوده شهرستان کارون به دلیل مشکل وجود معارضان، از چهار ماه گذشته پیش تعطیل شده است.
 
وی توقف این پروژه را با توجه به حساسیت آن، بسیار نگران کننده دانست و گفت: با وجود جانمایی این پست برق، تاکنون امکان راه اندازی کارگاه برای احداث آن فراهم نشده است.
 
دشت بزرگ با اشاره به اجرای 2 پست 400 کیلو ولت دیگر در بیان کرد: پست برق شهید نیاکی در ورودی اندیمشک به اهواز ، و پست بشیری در محدوده کیانشهر اهواز با موانع اجرایی روبه رو بوده و هنوز در مرحله هماهنگی با اداره کل راه و شهرسازی قرار داریم.
 
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان با بیان اینکه عملیاتی شدن این پست ها امکان تامین برق از سه نقطه را برای توسعه آتی شهر اهواز ممکن می کند، گفت: برای این سه پروژه و خطوط ارتباطی آنها بالغ بر سه هزار و 500 میلیارد ریال منابع مالی در نظر گرفته شده ولی موانع اجرایی باعث کندی قابل توجه کار شده است.
 
وی افزود:انتظار است که این موضوع در شورای تامین فرمانداری های کارون و اهواز قرار گیرد زیرا به بهره برداری نرسیدن این پروژه ها در موعد مقرر، این شهرستان ها را با مشکل روبه رو می کند.
 
دشت بزرگ با اشاره به زمان اندک برای انجام فعالیت ها در حوزه برق در خوزستان گفت:کار توسعه در زمان کم باری شبکه صورت می گیرد و این فصل سه ماهه برای خوزستان در برابر فرصت 6 ماهه فعالیت در کشور، بسیار کوتاه است. 
 
وی مشکل این شرکت را با نهادهای دولتی، بحث تخصیص زمین خواند و افزود:با دستگاه های دولتی بحث قیمت زمین نداریم بلکه روی نقطه مورد نظر بحث وجود دارد زیرا ما اعتقاد داریم در نقاط مورد نظر زمین وجود دارد ولی شاید اولویت لازم از طریق دستگاه مربوطه داده نمی شود.
 
 
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان با اشاره به کمبود زمین به عنوان یکی از معضلات شرکت برق منطقه ای برای توسعه شبکه، اظهار کرد: برای اجرای پست 132 کیلو ولت نیز به حداقل 2 هزار و 500 تا سه هزار متر مربع زمین نیاز داریم که تاکنون محقق نشده است.
 
دشت بزرگ افزود: برای منطقه کیانپارس و به ویژه شمال این منطقه که در حال تراکم سازی بوده و ثقل بار زیادی وجود دارد، به شدت با مشکل زمین روبه رو هستیم و در صورت تامین نشدن زمین برای اجرای پست جدید GIS، ممکن است در آینده با خاموشی روبه رو شویم.
 
وی ادامه داد: 2 پروژه در کیانشهر و مهرشهر اهواز به دلیل وجود معارضان و طولانی بودن روند رسیدگی به این موضوع متوقف شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار