شهردار مشهد مقدس گفت: برای حل مشکلات ایستگاه‌ها و توسعه مسیرهای ویژه دوچرخه‌ در سطح شهر تلاش می‌کنیم.
کد خبر: ۵۵۴۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵ 18 January 2018

به گزارش تابناک : قاسم تقی‌زاده خامسی در مورد وضعیت ایستگاه‌ها و مسیرهای دوچرخه سواری در شهر مشهد اظهار داشت: در شهر مشهد از لحاظ ساخت ایستگاه‌های دوچرخه و قرار دادن تعدادی دوچرخه در آن، کارهای خوبی صورت گرفته اما در مسیرهای دوچرخه‌سواری مشکلاتی وجود دارد که این مشکلات باید به ترتیب مرتفع شود.

وی افزود: برای رفع این مشکلات در شهر مشهد در حال حاضر با یک مشاور از کشور هلند مذاکراتی صورت گرفته زیرا در آمستردام حدود 50 درصد از مردم در هسته مرکزی این شهر از دوچرخه استفاده می‌کنند و به ازای 16 میلیون جمعیت ساکن در این شهر، 16 میلیون دوچرخه نیز وجود دارد.

شهردار مشهد مقدس خاطرنشان کرد: استفاده از دوچرخه کمک زیادی به داشتن هوای پاک در شهر خواهد کرد که در همین راستا باید مسیرهای جدیدی برای دوچرخه‌سواری شهروندان تعریف و اجرایی شود و مردم نیز اشتیاق بیشتری به دوچرخه‌سواری نشان دهند.

تقی‌زاده خامسی ادامه داد: البته نحوه استفاده مردم از دوچرخه‌های تعبیه شده در ایستگاه‌های دوچرخه سطح شهر نیز با اشکالاتی مواجه است که امیدواریم بتوانیم با یک سیستم هوشمند این مسئله را حل نماییم.

وی بیان کرد: دوچرخه‌سواری در شهرهای آلوده دنیا در حال ترویج است که ما نیز امیدواریم در شهر مشهد بتوانیم این سیستم حمل و نقلی پاک را توسعه دهیم. 

شهردار مشهدمقدس افزود: شهرداری در سال‌های گذشته مدیریت ایستگاه‌های دوچرخه را به بخش خصوصی واگذار کرده است لذا بحث پرداخت حقوق و مزایای اپراتورهای این ایستگاه‌ها نیز بر عهده پیمانکار می‌باشد. شهرداری در صورت عدم انجام تعهدات از سوی پیمانکار می‌تواند از وی خلع ید نموده و کار را به پیمانکار دیگری واگذار نماید ولی ما اصرار داریم تا همین شرکت را به واسطه سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام داده است حمایت کنیم تا کار را ادامه دهد.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار