سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه قبرستان «دارالسلم» سومین قبرستان جهان اسلام است، گفت: باید تلاش کنیم که این قبرستان احیا شود ولی هویت خود را از دست ندهد. وی اضافه کرد: باید به سمت انرژی ها تجدید پذیر حرکت کنیم و باید به سمت انرژی پاک برویم. این عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه سه ایستگاه مترو در مسیر خط یک، تا قبل از نوروز 97 به بهره برداری می رسد، اضافه کرد: ایستگاه «فضل آباد»، «بازار و کیل» و «امام حسین (ع)» بعد از نوروز به بهره برداری می رسد. وی با اشاره به اینکه مسیر 20 کیلومتری دوچرخه سواری در حال آماده سازی است، تاکید کرد: اصلاح خطوط اتوبوس رانی هم در حال اجراست. ناصری از اجرای طرح جامع گردشگری شیراز خبر داد و گفت: محور عرفان در مبحث پیاده راه گردشگری احیا شود، اتوبوس ها مخصوص گردشگری برای ارائه خدمات به ویژه اقشار کم درآمد افزایش خواهد یافت و ظرفیت های گردشگری مناطق 11 گانه برای افزایش مدت اقامت گردشگران داخلی و خارجی، احصا شده است.
کد خبر: ۵۵۴۸۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱ 20 January 2018

تابناک فارس به نقل از شبستان: دکتر علی ناصری، سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز امروز (30 دی) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اعضای شورای کلان شهر شیراز جلسه های متعددی با مسئولین در ادارات و سازمان ها داشته اند، گفت: اعضای شورا با استاندار فارس دیدار کردند.

 

وی با اشاره به اینکه استاندارد یکی از مسائل مهمی است که باید به آن توجه کنیم، 33 هزار عنوان استاندارد داریم که 900 استاندارد آن اجباری است، تاکید کرد: آنجایی که شفاف سازی وجود نداشته باشد و آسیب ایجاد می شود و پارلمان شهری سعی دارد با شفاف سازی، اسیب ها را از بین ببرد.

 

ناصری با تاکید بر اینکه قوانین ما در مقابل عدم استاندارد سازی خیلی قوی نیست، اضافه کرد: اگر بتوانیم به سمت استاندارد سازی برویم خیلی از مشکلات حل می شود.

 

این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که در بودجه نویسی، آمار و ارقام باید به سمت استانداردسازی برویم، اظهار داشت: اداره استاندارد در بخش صنعت ورود کرده ولی در بخش خدمات حرکتی انجام نداده است.

 

وی با تاکید بر اینکه ایمنی را باید بتوانیم در زمینه های مختلف سلامت، فنی و اقتصادی به منصه ظهور برسانیم، اضافه کرد: باید از برخی از مسائل در زمینه کهنسالی پیشگیری شود و باید با شناخت کامل پیشبینی انجام دهیم تا بتوانیم پیشگیری کنیم.

 

دکتر ناصری با اشاره به اینکه کمربندی شیراز حادثه خیزترین کمربندی کشور است که در چند ماه اخیر 55 نفر از شهروندان را از دست دادیم، تاکید کرد: برای روشنایی کمربندی کارهایی انجام شده است، که در فاز اول 16 کیلومتر رفت و برگشت و در فاز دوم 187 پایه برق نصب شده و این محور هم از بعد روشنایی دچار مشکل است و هم از لحاظ دور برگردان ها باید اصلاح معابر هندسی را داشته باشیم.

 

وی افزود: در هفته های اخیر بازدید از تصویه خانه های شماره یک و 2 اداره آبفا داشتیم، تصویه خانه شماره 2 تا پایان سال قسمت اعظم آن به بهره برداری می رسد همزمان با تصویه خانه شماره 2 که فاضلاب شهری 630 هزار نفر را در بر می گیرد و در نظر داریم کلنگ احداث تصویه خانه شماره سه شیراز با اعتباری بالغ بر 400 میلیون ريال را به زمین بزنیم که فاضلاب یک میلیون نفر را جمع می کند.

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه 2 هزار کیلومتر شبکه فاضلاب شهری انجام شده و یک هزار و 200 کیلومتر از شبکه باقیمانده است، اضافه کرد: هفت هزار و 200 میلیارد ريال بودجه لازم است برای اینکه یک هزار و 200 کیلومتر باقیمانده را به شبکه وصل کنیم که طی 6 سال آینده کل فاضلاب شهری شبکه خواهد شد.

 

وی با یادآوری این مطلب که پساب تصویه شده برای آبیاری استفاده خواهد شد و تصویه خانه لوکال قصردشت می تواند باعث آبیاری باغ های قصردشت شود، افزود: چاه های باقیمانده باید برای آب شرب مردم حفظ می شود.

 

دکتر ناصری با اشاره به اینکه باید کمک کنیم که به طور کلی مردم به سمت ثروتمند شدن جلو بروند و امنیت سرمایه گذاری به پیش برود، اضافه کرد: در دهه فجر، روز شیراز و هفته دولت پروژه های مختلف به بهره برداری می رسد.

 

وی با اشاره به اینکه قبرستان «دارالسلم» سومین قبرستان جهان اسلام است، اظهار داشت: بخشی از تاریخ منطقه نظیر زلزله ها و شیوع بیماری ها را می توان در این آرامستان جستجو کرد و باید تلاش کنیم که این قبرستان احیا شود ولی هویت خود را از دست ندهد.

 

دکتر ناصری از اجرای طرح ساماندهی خودرو های حمل متوفی خبر داد و به مطلبی بیش از این در این خصوص اشاره نکرد.

 

وی با اشاره به اینکه استاندارد سرانه ورزشی در دنیا 2 متر بوده ولی در شیراز 36 سانتی متر است که اگر در حواشی شهر ببریم به کاهش آسیب های اجتماعی کمک خواهد شد، افزود: ورزش فارس در مظلومیت خاصی قرار دارد و اکنون مجموعه ورزشی «حجاب» در حال نابودی است و باید نگاه ویژه به آن کرد.

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه ورزشگاه، کتابخانه، فرهنگسرا و حتی مساجد متناسب با معلولین و جانبازان احداث نشده است، اظهار داشت: باید بحث جانبازان و معلولین در مصوبات شورای شهر بیش از پیش دیده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار