نخستین جشنواره تئاتر بسیج مساجد خراسان رضوی با حضور 120 هنرمند بسیجی از هشت شهرستان این استان در قالب اجرای 9 تئاتر صحنه ای و هشت تئاتر خیابانی طی مراسمی روز یکشنبه در نیشابور آغاز شد.
کد خبر: ۵۵۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰ 21 January 2018

به گزارش تابناک : دبیر جشنواره استانی تئاتر بسیج مساجد خراسان رضوی در این مراسم در محل گلزار شهدای نیشابور گفت: پس از فراخوان 85 اثر از شهرهای کاشمر، درگز، قوچان، نیشابور، مشهد، تربت حیدریه، تربت جام و فریمان به دبیرخانه جشنواره ارسال و در نهایت 45 اثر توسط داوران انتخاب شد.
علی روحی افزود: گروههای شرکت کننده در تالار ادیب، فرهنگسرای وکیلی و سالن تربیت نیشابور به اجرای آثار خود پرداخته و رضا صابری، حمید کریمی و محمد حسن زاده داوری آثار را بر عهده دارند.
وی ادامه داد: در بخش صحنه ای نمایشهای 'جایی دیگر، جزامیان، یک + سه، باکره ها، هشت قدم به بهشت، حالا وقتشه، پچ پچ پشت خط نبرد، قدمگاه و چمدان' روی صحنه می روند. در بخش خیابانی نیز نمایشهای 'چاه، همرزم، معرکه در معرکه، آتش، تلنگر، مینهای خنثی شده، حراج و نقل عشق، آب و خشاب' اجرا می شوند.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: بسیج هنرمندان که از سال 1385 فعال شده در خراسان رضوی 24 کانون با 10 هزار عضو دارد که در قالب 10 انجمن در حوزه های مختلف داستان، موسیقی، خوشنویسی و نمایش فعالیت دارند.
جواد کمالی افزود: جامعه هدف بسیج هنرمندان 20 هزار نفر است که در این راستا تاکنون با اجرای سیاست جذب حداکثری و دفع حداقلی 50 درصد آن تحقق یافته و کانون بسیج هنرمندان در نیشابور یکی از فعالترین کانونها خصوصا در حوزه بسیج خواهران است.
فرماندار ویژه نیشابور هم در این مراسم گفت: هنر همواره باعث افزایش امید و اعتماد باعث تعالی انسان می شود و بسیج هم از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است که در همه صحنه ها از جمله مباحث فرهنگی و هنری حضور موثر داشته است.
سعید شیبانی افزود: در این رویداد هنری که متولی آن بسیج است شاهد گسترش پیوند بین هنر و مساجد هستیم که نشانگر اهمیت آن است.
جشنواره استانی تئاتر بسیج مساجد خراسان رضوی تا سوم بهمن جاری در نیشابور ادامه دارد.
نیشابور در فاصله 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار