امروزه صنعت گردشگری بویژه گردشگری داخلی جایگاه ویژه ای در اقتصاد کشورها دارد و نقش اثر گذار آن در ارتقای ساختار های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بر کسی پوشیده نیست.
کد خبر: ۵۵۵۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰ 22 January 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ امروزه صنعت گردشگری بویژه گردشگری داخلی جایگاه ویژه ای در اقتصاد کشورها دارد و نقش اثر گذار آن در ارتقای ساختار های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بر کسی پوشیده نیست.

گردشگری صنعت خاموش درگز + تصاویر
حجم مبادلات بالای بین المللی گردشگری و اختصاص سهم عمده ای از منابع کشورها به این امر مهم بیانگر توجه دست اندرکاران به امر سرمایه گذاری در این بخش است.


شهرستان درگز ازمنظرگردشگری دارای جاذبه های طبیعی و فرهنگی و تاریخی متعددی است. از اماکن دیدنی و گردشگری این شهر می توان به سایت موزه بندیان ، مقبره شهرستانی ،آب گرم الله اکبر، امامزاده دیباج، روستای دربندی ژور، منطقه گردشگری چهلمیر و پارک ملی تندوره اشاره کرد. منابع غنی خدادادی ، پتانسیل قابل توجهی برای توسعه گردشگری درشهرستان درگز پدیدآورده است شکی نیست که بخش اقتصادی و اشتغال شهرستان بدان نیاز جدی دارد. اما واقعیت آن است که به رغم تمام جذابیت ها و توان موجود ، درگز دست کم در میان شهر های استان خراسان رضوی از جایگاه مناسبی در جذب گردشگر برخوردار نیست وتبدیل به یک مقصد گردشگری اولویت دار نه تنها برای گردشگران داخلی که حتی استانی نیز نشده است.

گردشگری صنعت خاموش درگز + تصاویر
توسعه گردشگری نیاز به مدیریت و برنامه ریزی مناسب دارد. توسعه و ارتقای گردشگری شهرستان و تبدیل آن به قوه محرکه اقتصادی می تواند به توزیع عادلانه ثروت، ایجاد مشاغل و توسعه پایدارو حفظ منابع طبیعی منجر شود که البته تحقق این مهم به همکاری دستگاههای متولی امر نیاز دارد. نبود زیرساخت های لازم از قبیل مسیر دسترسی مناسب ،ایجاد واحدهای اقامتی پذیرایی و آموزش را از مهمترین چالش های پیش رو در توسعه و رونق صنعت گردشگری درگز میتوان عنوان کرد .آنچه مسلم است در بازار رقابت گردشگری امروز، ادامه روند فعلی به هیچ وجه مناسب منطقه ای با این پیشینه تاریخی نیست.شهرستان درگز نیازمند توجه و همتی افزون و در خور این منطقه باستانی با ویژگی هایی کاملا متمایز می باشد.


بخشی ازاین راهکارها در سطح استان و بدست مردم بومی منطقه و بخشی دیگر به سیاست های ملی و دلایل فرا دست مرتبط می باشد.

گردشگری صنعت خاموش درگز + تصاویر
مسیر ارتباطی قوچان به درگز مسیری کوهستانی با منظره های بدیع میباشد که در فصول بهار و تابستان با گذر از این مسیر شاهد مناظر چشم نوازی خواهیم بود ، اما در کنار زیبایی های آن کوهستانی بودن مسیرو ترانزیتی بودن آن مشکلات عدیده ای را بوجود می آورد. پیگیری مطالبات مربوط به تونل الله اکبر راه درگز به دوراهی باغچه میتواند اساسی ترین گام در توسعه این صنعت باشد.با احداث این تونل 60 کیلومتر از مسافت قوچان تا درگز کم می شود که علاوه بر صنعت گردشگری در حوزه ترانزیت و حمل و نقل کالا نیز تاثیر بسزایی دارد.

گردشگری صنعت خاموش درگز + تصاویر
متاسفانه با وجود اهمیت این پروژه در سطح استانی و ملی ، عدم تخصیص اعتبارات لازم بارها منجر به تعطیلی آن شده است. پیگیری مسیولین شهرستان ، مساعدت های استانی و ملی را می طلبد تا شاهد اتمام پروژه و بهره برداری از آن باشیم.مردم سرزمین ابیورد به همت مسیولین استانی چشم دوخته اند.

 

گردشگری صنعت خاموش درگز + تصاویر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار