مدیرکل ارتباطات و فن آوری اطلاعات خراسان رضوی گفت: با اجرای طرح تکاپو از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ هزار فرصت شغلی و جذب سرمایه گذاری ۵۵ میلیارد تومانی در خراسان رصوی راه اندازی شد.
کد خبر: ۵۵۵۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲ 22 January 2018

به گزارش تابناک : محمدرضا خلیلی در همایش طرح توسعه کسب وکار و اشتغال پایدار  افزود: در حوزه زیرساختی برایبخش فن آوری شبکه انتقال با ۳ برابر رشد از ۱۸۶ گیاگابایت به ۵۸۰۰ گیگابایت رسیده است.


وی گفت: ۲ میلیون ۷۰۰ هزار کاربر اپراتور ایرانسل در استان از سرویس‌های ۳G و ۴GG استفاده می‌کنند و تا پایان امسال همه شهر‌های خراسان رضوی تحت پوشش این اپراتور قرار می‌گیرند.

مدیرکل ارتباطات و فن آوری اطلاعات خراسان رضوی از توسعه ۷ برابری کاربران اینترنت در استان خبر داد و افزود: در سال ۹۲ فقط ۱۴۳ روستا در خراسان رضوی دارای اینترنت بودند و الان یک هزار و ۹۴۰ روستای از ۲ هزارو ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار اینترنت پرسرعت دارند که این موضوع باعث رونق کسب وکار و توسعه روستا‌ها خواهد شد.

مدیرکل بازریابی اپراتور ایرانسل هم در این همایش گفت: این همایش باهدف ایجاد فرصت همکاری برای دانشجویان و فارغ التحصیلان، تولید محتوی فاخر وغنای محتوایی، بهره وری از پتانسیل‌های استانی و بومی سازی فضای کسب و کار برگزارشد.

باقر صمدی افزود: در حال حاضر بیش از ۴۰ میلیون نفر و ۱۰۰ شرکت دانش بنیان و نوپا از شبکه اپراتور ایرانسل استفاده میکنند و این اپراتور بدنبال توسعه فضای کسب و کار در حوزه فن آوری است.

مدیر عامل سازمان فن آوری اطلاعات شهرداری مشهد هم درادامه  این همایش گفت: در ماه گذشته تفاهم نامه‌ای بین استانداری، شهرداری و اپراتور ایرانسل باهدف توسعه زیر ساخت‌های شهر هوشمند مشهد منعقد شد.

محند جواد رجاییان افزود: برای سال اول ۵۰ میلیارد تومان در بخش توسعه فیبر‌های نوری، دکل‌های مخابراتی، ظرفیت وپهنای باند دستریی به شبکه و ایجاد شبکه IoT سرمایه گذاری تخصیص یافت.
 
 
 
 
 
منبع : باشگاه خبرنگاران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار