مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: از بین 24 هزار و 218 موقوفه ثبت شده در سامانه جامع موقوفات در این استان 180 موقوفه مربوط به حوزه درمان و دارو است.
کد خبر: ۵۵۶۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰ 23 January 2018

به گزارش تابناک : حجت الاسلام محمد احمدزاده روز سه شنبه در همایش استانی مهر تندرستی همزمان با سالروز ولادت با سعادت زینب(س) و روز پرستار افزود: از ابتدای امسال تاکنون از محل این موقوفات 26 هزار و 730 نفر از خدمات دارویی و درمانی بهره مند شده اند.
وی ادامه داد: این خدمات وقفی شامل 10 هزار و 112 نفر در حوزه دارو، 6 هزار و 867 نفر خدمات پرستاری، 213 نفر در بخش رادیولوژی، هفت هزار و 308 نفر در بخش پزشک عمومی، هزار و 661 نفر در امور دندانپزشکی و 183 نفر خدمات سونوگرافی بوده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی مهمترین مراکز وقف درمان را در این استان درمانگاه موقوفی عبدالله رضوی در سوران شاندیز، بیمارستان منتصریه در مشهد، بیمارستان دارالشفاء قمربنی هاشم در نیشابور و بیمارستان 22 بهمن گناباد ذکر و بیان کرد: در طرقبه شاندیز هم مراکز مهم و شاخص درمانی خیریه و موقوفی علی بن ابیطالب(ع) و حضرت علی اصغر بیشترین خدمات درمانی و بهداشتی را به مردم این شهرستان ارائه می دهند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان طرقبه شاندیز نیز در این مراسم گفت: 203 نفر در این مرکز فعال هستند و برای تامین سلامتی مردم به ویژه مسافران تلاش می کنند.
رضا صحی زاده افزود: طرقبه شاندیز 74 هزار نفر جمعیت دارد اما سالانه 50 میلیون زائر و مجاور به این شهرستان گردشگری عزیمت می کنند. چهار مرکز فوریتهای پزشکی و 6 مرکز خدمات جامع سلامت به صورت شبانه روزی در دو شهر طرقبه شاندیز به مردم خدمات ارائه می دهند.
غبارروبی ضریح بقاع امامزادگان یاسر و ناصر، تجلیل از پرستاران و پزشکان نمونه موقوفه عبدالله رضوی، درمانگاه ابن سینا، بیمارستان امام رضا(ع)، بیمارستان حجازی، درمانگاه خیریه حضرت ابوالفضل(ع) و چهارده معصوم(ع) از دیگر برنامه های این همایش استانی بود.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار