با حضور وزیر ارشاد
جشنواره بین‌المللی شعر حوزه با عنوان اشراق امشب طی مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهر مقدس قم با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۵۵۶۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۲ 25 January 2018

به گزارش تابناک قم، مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره بین‌المللی شعر حوزه‌های علمیه با عنوان اشراق امشب در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار و در این مراسم از برگزیدگان بخش‌های مختلف این جشنواره از جمله کودک و نوجوان، کلاسیک و برترین‌های هیأت داوران با اهدا هدایایی تجلیل شد.

در ابتدای این مراسم مدیر مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی ضمن تقدیر از شرکت شاعران داخلی و خارجی در این دوره از جشنواره شعر اشراق عنوان کرد: از شخصیت‌های برجسته و توانمندی در راستای برگزاری این جشنواره هنری استفاده شده است.

مهدی حسنی از برگزاری نشست‌های مختلف شعرخوانی با حضور شاعران پیشکسوت یاد کرد و ادامه داد: دفتر تبلیغات اسلامی در راستای برگزاری این جشنواره از ظرفیت‌های مختلف خود استفاده کرده و همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مشارکت مطلوبی داشته است.

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با بیان اینکه کتاب‌های اشعار برخی از بزرگان حوزه توجه همگان را به خود جلب کرده است، اضافه کرد: مرحوم بحرالعلوم، ملا احمد نراقی، میرزای قمی، امام خمینی(ره) و علامه حلی از جلمه شخصیت‌های حوزوی هستند که همچنان نیز به اشعار آنها در مجالس مختلف اشاره می‌شود.

سید عباس صالحی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) میان فقاهت، سیاست و لطافت ادبیات شاعرانه پیوند مطلوبی را ایجاد کردند، عنوان کرد: بزرگان فلسفه و حکمت نیز در تاریخ حوزه‌های شیعی توجه ویژه‌ای را به شعر و شاعری داشته‌اند به همین علت پیوند میان شعر و تاریخ فلسفه و حکمت به‌خوبی در دوره‌های مختلف قابل مشاهده است.

در پایان این مراسم، یادگار امام خمینی(ره) از گزاره به‌عنوان مجموعه‌ای از الفاظ دارای پیام نام برد و خاطرنشان کرد: بر اساس تفکرات برخی از افراد ملاک معناداری گزاره فقط موافقت با قواعد زبانی و استفاده از لفظ‌های دارای معنا است؛ برخی از جملات فیلسوف‌ها به صورت کامل بی‌معناست هرچند ظاهر آن معنا دارد اما در حقیقت این گزاره‌ها محمل است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی خمینی از ارائه نظریه تاییدپذیری در مورد گزاره‌ها یاد کرد و گفت: هر گزاره‌ای از عواطف و احساسات افراد برخیزد شعر است؛ عرصه هنر وسیع بوده و رشته‌های مختلفی دارد و به گفته برخی از افراد برخی از ساحت‌های نقاشی عمیق‌تر از هنر شعر است.

شعرخوانی شاعران داخلی و خارجی و همچنین رونمایی از کتاب «حکمت هنر» برگرفته فرمایشات آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار