استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان با تقدیر از عنایت مقام معظم رهبری و دولت به مشکلات خوزستان، گفت: در برنامه امسال تثبیت ۳۰ هزار هکتار عرصه فوق بحرانی ریزگرد را متعهد هستیم.
کد خبر: ۵۵۷۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۹ 26 January 2018

غلامرضا شریعتی در نشست شورای استان با اشاره به در پیش بودن دهه فجر، گفت: همانگونه که مستحضر هستید اهداف انقلاب استقلال خواهی، قطع وابستگی، حاکمیت اسلام، آزادی بیان، عدالت و رفع تبعیض ها پیشرفت، توسعه و گسترش رفاه در جامعه، احیای کرامت انسانی و نقش داشتن مردم در حاکمیت و سرنوشت خود بود و برای این آرمان ها مردم بر علیه رژیم خودکامه به پا خواستند و جهت احیای قسط و عدل و حاکمیت مردم و قانون تلاش کردند.

استاندار خوزستان افزود: در این ماه با سالگرد پیروزی انقلاب مصادف هستیم و در این شرایط حساس لازم است که همه مسئولان اهتمام و تلاش ویژه‌ای برای بیان خدمات و دستاوردهای انقلاب داشته باشند و اجازه ندهند معاندین، مخالفین و یا بعضاً غافلین حق را نظام را ضایع کنند و برای نسل جدید و جوانان به نوعی قلمداد کنند که شرایط به گونه ای است که رو به پیشرفت و توسعه نیستیم.

رئیس شورای اداری استان ادامه داد: در عین حال کاستی‌ها، ایرادها و غفلت های شده را هم گردن می‌دهیم و تلاش می‌کنیم آن ها را به نحو مناسبی اصلاح و بهبود ببخشیم؛ مدیران لازم است به روش مطلوب و هنرمندانه گزارش دستگاه خود را به سمع و نظر مردم برساند و در این زمینه از تمام تلاش خودشان استفاده کنند.

نماینده عالی دولت در استان با توصیه به مدیران برای پاسخگویی به مشکلات مردم و در دسترس بودن به ویژه در ایام دهه فجر خاطر نشان کرد: قسمت زیادی از نارضایتی مردم ناشی از در دسترس نبودن مدیران است؛ به فرمانداران محترم و مدیران کل دستگاه های اجرایی تاکید می کنم در کل سال و به ویژه در دهه فجر بیش از پیش در دسترس مردم باشند و ارباب رجوع را تکریم کنند تا انشاالله رضایتمندی مردم بیشتر شود.

شریعتی با اشاره به بروز خشکسالی کم سابقه در سال جاری و مشکلات زیست محیطی ناشی از آن عنوان کرد: در پاییز و زمستان به دلیل کمبود بارش هایی که در استان و کشور داشتیم با مشکلات زیست‌ محیطی مانند گرد و غبار و افزایش تعطیلی ها مواجه شدیم اگرچه شبکه برق و آب به سمت پایدارتری رسیده است.

استاندار خوزستان با اشاره به تلاش های صورت گرفته در موضوع مقابله با ریزگردها و کشت نهال و احداث کانال آب در عرصه های فوق بحرانی ریزگرد، گفت: در زمینه مبارزه با ریزگردها و تلاش و همت مضاعفی از سوی دستگاه‌های اجرایی که وظیفه‌ای بر عهده داشتند انجام شده است و دستگاه هایی مانند منابع طبیعی، محیط زیست، جهاد کشاورزی، جهاد نصر، سپاه پاسداران، آب و برق و سایر دستگاه های که وظیفه ای به آن ها محول شده است کارهای سخت و سنگین و در عین حال ارزشمندی انجام داده اند.

رئیس شورای اداری استان افزود: البته این اقدامات نیاز به صیانت و حفاظت بیشتر و توسعه و گسترش دارد؛ در برنامه امسال تثبیت ۳۰ هزار هکتار عرصه فوق بحرانی ریزگرد را متعهد هستیم که با ۱۲ هزار هکتاری که قبلا مهار شده است کل عرصه های فوق بحرانی را تا پایان سال تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

شریعتی تصریح کرد: امیدواریم این کار تا پایان سال محقق شود؛ طبق برنامه 19 هزار هکتار از طریق نهال کاری و 12 هزار هکتار از طریق مرطوب کردن، قرق کردن و یا مالچ پاشی خواهد بود.

استاندار خوزستان از عنایت مقام معظم رهبری، دولت محترم و نمایندگان مجلس به مشکلات خوزستان تقدیر کرد و گفت: از مقام معظم رهبری به واسطه دادن اذن و اجازه برای اختصاص اعتبار برای مقابله با ریزگردها و همچنین دولت به واسطه پیشنهاد اعتبار لازم برای مقابله با ریزگردها و توسعه شبکه برق خوزستان صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم.

رئیس شورای اداری استان با ابراز امیدواری در مورد تداوم کارهای مقابله با ریزگردها در سال های آینده بیان کرد: انشاالله بتوانیم کل رقم ۳۲۰ هزار هکتار کانون فعال تولید ریزگرد را در طول ۵ سال تثبیت کنیم و آنچه خواست عمومی مردم استان و حتی خواسته مردم کشور است تحقق یابد.

شریعتی در پایان گفت: در شورای اداری آینده لازم است بحث تسهیلات برای مشاغل روستایی و مشاغل خانگی به صورت مبسوط مطرح شود و همچنین در خصوص مقابله با ریزگردها دستگاه های ذی ربط گزارش‌ های خود را ارائه دهند.

 

منبع: ایلنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار