مسئول ستاد دهه مبارک فجر حوزه علمیه خراسان گفت: ویژه‌برنامه‌های دهه مبارک فجر حوزه علمیه خراسان در ۱۵۶ مدرسه علمیه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۵۸۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 28 January 2018

به گزارش تابناک : حجت‌الاسلام محمد فردوسی‌پور ظهر یکشنبه در نشستی خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه ایام‌الله دهه مبارک فجر یکی از پرافتخارترین رویدادهای کشور بوده و به فرموده امام و رهبری باید در مسیر ترویج انقلاب گام برداریم، اظهار کرد: حوزه علمیه خراسان در ایام همچون سایر مجموعه‌ها برنامه‌های مختلفی را در مباحثی از جمله الگوی انقلاب، اندیشه‌های امام و رهبری، ترویج سبک زندگی اسلامی، توجه به عوامل آسیب‌زا ترفندهای دشمنان و غیره در ۱۵۶ مدرسه علمیه خراسان بزرگ برگزار می‌کند.

وی افزود: برنامه‌های شاخص ایام دهه فجر در ۸ مدرسه علمیه برگزار می‌شود و حجج اسلام خاتمی، صدیقی، پناهیان، ماندگاری و رئیسی  از جمله سخنرانان شاخص ویژه‌برنامه‌های حوزه علمیه خراسان در این ایام هستند و در این برنامه‌ها همراهی و همکاری بسیج‌های طلاب و اساتید را هم داریم.

مسئول ستاد دهه مبارک فجر حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه برگزاری این برنامه‌ها تنها در مجموعه‌های حوزوی نخواهد بود، گفت: بخش دیگری از برنامه‌های حوزه علمیه خراسان در ایام‌الله دهه مبارک فجر در مساجد مشهد به‌ویژه مناطق حاشیه شهر با محوریت مردم بوده است و در این برنامه‌ها در جهت تحکیم و تقویت وحدت گام برداشته و نگاه ویژه‌ای در حوزه بصیرت‌افزایی خواهیم داشت و در این راستا از پیشنهادات تمامی مجموعه‌ها در جهت تبیین مولفه‌های مردم‌سالاری دینی استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: در مباحث تبلیغی شیوه‌های تبلیغی نوین در فضای مجازی را در سایت و کانال تلگرامی حوزه علمیه خراسان فعال کرده‌ایم تا نظرات و پیشنهادات مردمی هم دریافت شود و بهترین و باکیفیت‌ترین برنامه‌ها را اجرا کنیم.

فردوسی‌پور با تاکید به فرموده مقام معظم رهبری دهه مبارک فجر مبنی براینکه دهه ولادت امامت و پیروی اُمت از ولایت و همچنین پایان تحقیر ملت توسط مزدوران رژیم پهلوی بوده است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر روی موضوع خودباوری و شعار کلیدی ما می‌توانیم، تاکید بسیار داشتند و باید یاس و ناامیدی را در جامعه خنثی کرده و روح امید را به مردم بازگردانیم و روی شناخت صحیح دشمن و روش مقابله با او با دید باز کارکنیم.

وی ابراز کرد: امسال با توجه به همزمانی ایام سوگواری دهه فاطمیه با ایام‌الله دهه مبارک فجر روی موضوعات مختلف سبک زندگی فاطمی به‌ خصوص محور بسیار مهم پیروی از ولایت به‌صورت ویژه پرداخته خواهد شد.

مسئول ستاد دهه مبارک فجر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه اعتراضات اخیر برخاسته از مطالبات به‌حق مردم بود و حوزه و روحانیت هم جدای از مردم نیست، گفت: در این جریان برخی سوءاستفاده‌کنندگان ورود پیدا کردند که مردم خود را از صف آن‌ها جدا کرده و پاسخ کوبنده و دندان‌شکنی به آن‌ها دادند.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه خراسان روی پیگیری مطالبات مردمی به‌طور جد گام برداشته  و در این رابطه نامه‌نگاری‌هایی با مسئولان دولت و نمایندگان مجلس داشته است.

فردوسی پور نسبت به اخبار کذب اخیر در خصوص بودجه حوزه‌های علمیه در سال ۹۷ واکنش نشان داد و تاکید کرد: این روزها در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها خبرهایی مبنی بر اینکه بیشترین سهم از بودجه ۹۷ به جامعه حوزوی اختصاص یافته را تکذیب می‌کنیم و اینگونه اقدامات توسط جریانات انحرافی پیش رفته است و قطعاً کل مبالغ حوزه‌های علمیه از بودجه یک دانشگاه هم کمتر است.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار