نماینده ولی فقیه در لرستان در دیدار با اصحاب رسانه این استان ضمن اعلام رضایت از عملکرد رسانه‌های این استان گفت:برای حل مشکل تخصیص آب به لرستان به مقام معظم رهبری نامه نوشتم.
کد خبر: ۵۵۸۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴ 28 January 2018
 آیت‌الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان ظهر امروز در دیدار با اصحاب رسانه استان لرستان که با همت بسیج رسانه لرستان در بیت نماینده ولی فقیه و امام جمعه خرم‌آباد برگزار شد،بیان کرد: گسترش خبرگزاری‌ها و نشریات در استان لرستان جای خرسندی دارد و این یکی از دستاوردهای خوب در لرستان بوده که اهل فکر و قلم پای کار بیایند.

وی افزود: خوشبختانه رسانه‌های استان عملکرد خوبی دارند و من در مجموع از رسانه‌های استان راضی هستم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: در اغتشاشات اخیر جهت‌گیری رسانه‌های ما جهت‌گیری درستی بود و این بدون برگزاری جلسه توجیهی بود.

وی خاطرنشان کرد: هر موضوعی که در استان به وقوع می‌پیوندد عکس‌العمل رسانه‌ای آن را می‌بینیم و این عکس‌العمل‌ها نقطه قوت کار رسانه‌ها است.

آیت‌الله میرعمادی عنوان کرد: رسانه‌های استان تشخیص و حساسیت خوبی دارند و استفاده از نیروهای جوان و توانمند از دیگر ویژگی‌های مثبت رسانه‌های استان لرستان است.

وی بیان کرد: نشریات استان شرایط و وضعیت مناسبی ندارند و از رونق مناسب برخوردار نیستند و لذا مسوولان باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

امام‌جمعه خرم‌آباد اظهار داشت: یک افتخار دیگر برای رسانه‌های استان این است که اکثر افراد فعال در این حوزه بسیجی و پای کار هستند.

وی یادآور شد: امروز رسانه نقش اساسی در پیشبرد اهداف دارند چنانکه دشمنان ما برای پیشبرد اهدافشان از این ابزار استفاده می‌کنند.

آیت‌الله میرعمادی عنوان کرد: ثابت شده است که رسانه می‌تواند منشأ تحول و دگرگونی در جامعه و زمینه‌ساز پیشرفت باشد و در برقراری عدالت و قانون در جامعه مؤثر باشد.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم قانون مداری را در جامعه نهادینه کنیم باید رسانه‌ها پای کار باشند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: آنچه در چهلمین سال پیروزی انقلاب بسیار مهم بوده شناساندن و شناسایی استراتژی دشمن و استراتژی انقلاب اسلامی برای نقش‌آفرینی درست رسانه‌ها است.

وی رسانه‌ها را حافظان انقلاب اسلامی دانست و افزود: رسالت تبیین و روشنگری بر عهده رسانه‌ها است.

آیت‌الله میرعمادی بیان کرد: استراتژی دشمن و در رأس آن آمریکا ضعف و ناتوان نشان دادن جمهوری اسلامی ایران و ایجاد یاس و ناامیدی و سرخوردگی در جامعه است.

وی تصریح کرد: ایجاد اختلاف و تفرقه و ایجاد دوقطبی در جامعه از دیگر استراتژی‌های دشمن است که می‌بایست به این حربه‌های دشمن توجه ویژه داشت.

امام‌جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه هر کسی خواسته و ناخواسته به اختلافات دست بزند دشمن را خوشحال کرده است، ادامه داد: جلوگیری از رشد و پیشرفت و توسعه ایران اسلامی از دیگر استراتژی‌های دشمن است و لذا نباید از این استراتژی دشمن غفلت کنیم.

وی اظهار داشت: کم رنگ جلوه دادن دستاوردهای انقلاب اسلامی از دیگر استراتژی‌های دشمن است و از طرفی دشمن در جوامع بین‌المللی دست به پروژه ایران هراسی می‌زند در حالی که ایران یک کشور صلح‌طلب بوده و تا کنون در امور هیچ کشوری دخالت نمی‌کند.

آیت‌الله میرعمادی گفت: یکی دیگر از استراتژی‌های دشمن کم رنگ کردن ارزش‌های انقلاب اسلامی و ارزش‌های دینی در جامعه و نسل جوان است.

وی خاطرنشان کرد: در برابر استراتژی‌های دشمن جمهوری اسلامی ایران نیز یک استراتژی خاص خود را دارد که درجه اول حفظ انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: حفظ اقتدار انقلاب اسلامی دیگر استراتژی ما در برابر دشمن است که در این راستا باید اقتدار نظامی کشور حفظ شود و این در حالی است که برخی افراد بودجه نظامی کشور را نقد می‌کنند و این یعنی شاد کردن دشمن و در راه دشمن قدم برداشتن.

وی نقد منصفانه و بیان واقعیت‌ها را از وظایف رسانه‌ها دانست و گفت: بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی یکی دیگر از استراتژی‌های ما در برابر دشمن است که از سوی رسانه‌ها باید به آن توجه شود.

آیت‌الله میرعمادی عنوان کرد: اغتشاشات اخیر زنگ بیدار باشی برای همه بود و نشان داد که اغتشاشگران به هیچ چیزی توجه ندارند و به دین و آیین و پرچم کشور و همه چیز صدمه می‌زنند.

وی یادآور شد: رسانه همواره باید نقد منصفانه و حمایت واقع‌بینانه داشته باشد و حمایت چابلوسی به رسانه لطمه می‌زند و از طرفی رسانه‌ها باید مستقل باشند و تحت تأثیر جناح‌ها و گروه‌ها و افراد قرار نگیرند.

وی ضمن انتقاد از سخنان اخیر معاون وزیر جهاد کشاورزی در لرستان در مورد توسعه کشت دیم در لرستان، تصریح کرد: چطور می‌شود در جلسه‌ای معاون وزیر می‌گوید لرستان دشت ندارد و باید به دنبال کشت دیم در این استان بود تا آب آن مورد استفاد قرار نگیرد و کسی در آن جلسه هیچ حرفی نمی‌زند؟،لذا در این شرایط وظیفه رسانه‌ها است که موضوع را نقد کنند.

امام‌جمعه خرم‌آباد گفت: کمبود تخصیص آب یکی از نیازهای اصلی در استان لرستان است و می‌بینیم در این شرایط می گویند به دنبال کشت دیم باشید.

وی ادامه داد: چرا برخی دستگاه‌ها که باید ایجاد اشتغال کنند در این زمینه عملکرد خوبی ندارند و دستگاه‌هایی که باید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را اجرا کنند به این موضوع توجه ندارند، و این وظیفه رسانه‌ها است که این مسائل را نقد و پیگیری کنند.

آیت‌الله میرعمادی از انتقال دانشکده علوم قرآنی لرستان به خارج از این استان انتقاد کرد و گفت:ما زمانی پتروشیمی لرستان را از دست دادیم و امروز یک پتروشیمی با ظرفیت بسیار کمتر در استان داریم و امروز نیز می‌خواهند یک پایگاه علمی را که در آینده برای جوانان این دیار می‌تواند بسیار موثر باشد از لرستان بگیرند.

وی پیشرفت استان را مرهون تلاش رسانه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: توانمندی‌ها و ظرفیت‌های لرستان به خوبی نشان داده شود تا سرمایه گذاران برای حضور در استان ترغیب شوند.

وی در پایان بار دیگر به موضوع تخصیص آب به لرستان برای توسعه ان استان اشاره و عنوان کرد:بابت تخصیص آب لرستان و مشکلات موجود به مقام معظم رهبری نامه نوشتم و امید داریم با کمک مقام معظم رهبری مشکل برطرف شود چرا که پیش از این به نامه‌های ما جواب داده شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار