سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: در برنامه ششم توسعه یارانه اقشار کم درآمد و زیر خط فقر تا سه برابر سال جاری پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۵۵۸۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸ 29 January 2018

به گزارش تابناک : برنامه صبح و گفت و گو رادیو گفت‌وگو با موضوع توزیع کارت خرید جهیزیه، با حضور دکتر زهرا ساعی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و مجید زارع فرد مدیر کل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) روانه آنتن شد.
دکتر زهرا ساعی نماینده مجلس در آغاز درباره کمک به مددجویان کمیته امداد گفت: طرح کارت خرید جهیزیه برای شروع کار اقدام خوبی است؛ البته هر چند مبلغ آن که سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است، زیاد نیست، اما باید به این نکته توجه داشته باشیم همین مبلغ هم تا به امروز وجود نداشت.
وی خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز کمیته امداد امام خمینی کمک‌هایی برای خرید جهیزیه تا سقف دو میلیون و ۵۰۰ انجام می‌داد.
وی با بیان اینکه تنها متولی کمک به مددجویان، کمیته امداد و بخشی هم سازمان بهزیستی است، اظهار داشت: در مجلس و کمیسیون اجتماعی نیز سعی می‌کنیم اقشاری که کم درآمد و زیر خط فقر هستند و مشکلات معیشتی زیادی دارند، کمک کنیم و در همین راستا در برنامه ششم توسعه سعی کرده ایم یارانه این افراد افزایش پیدا کند و تا سه برابر سال جاری پرداخت شود.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به مبلغ سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی طرح کارت خرید جهیزیه برای مددجویان و انتقاد‌هایی که درباره اندک بودن آن مطرح است، ابراز داشت: این مبلغ بر اساس بودجه‌های فعلی کشور و کمیته امداد پرداخت می‌شود. در کشور حدود ۸۸ هزار مددجو از ۱۸ تا ۴۰ سال آماده ازدواج وجود دارد که این مبلغ برای نیمی از آن‌ها است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم در کنار مبلغ کارت خرید جهیزیه، وام ازدواج نیز به ۱۵ میلیون تومان رسیده است که قطعا بخشی از مشکلات را رفع می‌کند. اگر بتوانیم حتی مبالغ کمتر از این را البته به صورت قرض الحسنه برای مددجویان تهیه کنیم، واقعا رضایت مندی را در آن‌ها را می‌بینیم، زیرا باعث برطرف شدن بخشی از مشکلات آن‌ها می‌شود.
در ادامه مجید زارع فرد با بیان اینکه طرح کارت خرید جهیزیه از ابتدای سال ۹۷ اجرا می‌شود، بیان داشت: ارزش این کارت‌ها بین دو میلیون و ۵۰۰ هزار تا پنج میلیون تومان متفاوت است، اما میانگین آن حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.
وی همچنین اشاره کرد: در کنار کارت خرید جهیزیه، کمک خیرین و مشارکت‌های مردمی نیز وجود دارد که به رفع نیاز‌های مددجویان کمک زیادی می‌کند. همچنین پرداخت وام قرض الحسنه نیز در این زمینه کمک کننده است؛ در سال ۹۶ حدود صد میلیارد تومان وام قرض الحسنه کنار کمک هزینه ازدواج قرار دادیم.
مدیر کل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) درباره دوره زمانی توانمند سازی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد بیان کرد: همه خانواده‌های نیازمندی که به کمیته امداد مراجعه می‌کنند، مورد مصاحبه قرار می‌گیرند و این افراد عموما به صورت زمان دار تحت پوشش کمیته قرار می‌گیرند.
یکسری افراد نیز هستند که از گذشته تحت پوشش قرار دارند؛ شرایط این افراد به گونه‌ای است که قابلیت توانمند شدن و خروج از تحت پوشش کمیته را ندارند و باید دائم تحت پوشش باشند که عموما خانواده‌هایی هستند که دارای بیماری صعب العلاج هستند. اما اکثر خانواده‌هایی که در کمیته امداد هستند، در پروسه توانمند سازی قرار می‌گیرند.

 

 

منبع : بنکر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار