سرپرست اداره شعر و ادب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: شاعران مشهدی هر هفته بیش از 50 نشست شعری برگزار می کنند.
کد خبر: ۵۶۰۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳ 01 February 2018

به گزارش تابناک : ملیحه بذری روز پنجشنبه افزود: البته این آمار تنها مربوط به جلسات رسمی شعر است که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از برپایی آن مطلع است؛ وگرنه با احتساب جلسات و شب های شعر غیررسمی مشهد، آمار فراتر از این خواهد بود.
وی گفت: طبق مقررات، شب شعرها و انجمن های ادبی که در سطح مشهد و استان خراسان رضوی فعالیت می کنند حداقل باید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را از جلسات خود آگاه کنند و اداره ارشاد در جریان برگزاری جلسات و محافل ادبی و شب شعرها باشد.
او با اشاره به تشکیل شورای سیاست گذاری شعر خراسان رضوی افزود: محمدکاظم کاظمی، امیر برزگر خراسانی، محمد نیک، علیرضا حیدری، جواد گنجعلی، لیلا بیات مختاری و هادی منوری اعضای این شورا را تشکیل می دهند.
وی گفت: جلسات شورای سیاست گذاری شعر خراسان رضوی به صورت ماهانه برگزار می شود و برگزاری جشنواره های استانی، فعال کردن انجمن های شعر شهرستانی و کارگاههای آموزشی از دستورکارهای این شوراست.
سرپرست اداره شعر و ادب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: اقدام جدیدی که این شورا آغاز کرده تکریم هنرمندان با عنوان دیدار ماه شعر است که از پیشکسوتان آغاز شده و در اولین بازدید اعضای شورا به منزل استاد رضا رضایی رفته و از وی که در بستر بیماری است، عیادت کردند.
بذری گفت: این شورا با هدف پشتیبانی، حمایت و هدایت انجمن های شعری فعال در مشهد، طرح ساماندهی انجمن ها و محفل های شعری مشهد و تقویت انجمن های شعری دارای سابقه طولانی را در دستور کار خود قرار داده است.
او افزود: شب شعرها و انجمن های قوی شعر مثل انجمن استاد 'قهرمان' و انجمن استاد 'صاحبکار' باید تقویت شوند و در این صورت محافل و انجمن های کوچک شعر که با 10- 15 نفر در خانه ها تشکیل می شود خود به خود در این انجمن های با سابقه حل می شود.
وی گفت: متاسفانه تاکنون پوشش رسانه ای انجمن های شعر کمرنگ بوده و بسیاری از علاقه مندان به شعر و ادب نمی دانند که انجمنهای ریشه داری چون انجمن های قهرمان، حلاوت و صاحبکار در مشهد برگزار می شود.
او افزود: انجمن های شعر در شهرستان های دیگر خراسان رضوی هم ساماندهی شده اند و تمامی 27 شهرستان استان خراسان رضوی انجمن شعر دارند و روسای انجمن هایشان معرفی شده و احکام آنان ابلاغ شده است.
وی گفت: در این میان برخی از شهرستان ها بیش از یک انجمن شعر دارند به طور مثال نیشابور پنج انجمن شعر، سبزوار و تربت حیدریه هر کدام چهار انجمن شعر فعال دارند.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار