به علت کمبود خبرنگار حرفه ای؛
مدرس دانشکده خبر اهواز گفت: مسائل و مشکلات شهرستان های جنوبی خوزستان به علت کمبود رسانه های حرفه ای کمتر در رسانه های استانی و کشوری شنیده می شود.
کد خبر: ۵۶۱۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۹ 03 February 2018

زینب شریفی  در حاشیه کارگاه روزنامه نگاری شهرستان سوسنگرد با اشاره به اهمیت پرورش نیروهای حرفه ای و تخصصی در حوزه خبرنگاری و روزنامه نگاری افزود: تحلیل محتوای رسانه های استانی نشان می دهد که اخبار برخی شهرستان ها به ویژه شهرستان های جنوبی مانند سوسنگرد، هویزه، بستان و رفیع کمتر از سایر شهرستان ها پوشش داده می شوند.

شریفی یکی از دلایل اصلی این مسئله را کمبود خبرنگار و نیروهای حرفه ای در شهرستان های مذکور عنوان کرد و گفت: می توان با تشکیل کلاس های خبرنگاری، سواد رسانه ای و گزارش نویسی افراد علاقمند به ویژه نسل جوان را حمایت کرد و زمینه ای را فراهم کرد تا فرایند خبررسانی و گردش اطلاعات در این شهرستان ها بهبود یابد.

وی خبرنگاران را حلقه اتصال مردم و مسئولان دانست و افزود: مسئولان شهرستانی و نخبگان هر شهر باید مشوق خبرنگاران محلی و بومی باشند. متاسفانه دیده شده که گاهی برخی خبرنگاران در شهرهای محروم به علت انعکاس مشکلات معمولی و یا انتقاد از یک مسئول مورد اذیت و آزار قرار می گیرند. این در حالی است که می توان از پتانسیل روزنامه نگاران برای جذب اعتبارات استانی و کشوری کمک گرفت.

 

منبع: مهر

برچسب ها: روزنامه نگاری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار