مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان :
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت : در راستای اقتصاد مقاومتی و مدیریت هزینه های درمانی در حال پیاده سازی و طراحی سیستم مکانیزه و کاملا الکترونیکی برای بیماران در زمینه دریافت خدمات بدون استفاده از دفترچه بیمه هستیم.
کد خبر: ۵۶۱۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱ 03 February 2018

محمد جعفری روز شنبه در جریان بازدید از مرکز خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان کرمان با بیان اینکه برخی برنامه های بیمه سلامت در استان کرمان به صورت پایلوت انجام می شود افزود:چاپ دفترچه بیمه سلامت ضمن اینکه سالانه 200 میلیارد تومان هزینه در بر دارد ،کاغذی بودن بیمه نامه نیز هم سوء استفاده احتمالی و سایر مشکلات را به همراه دارد.
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان ادامه داد: این طرح به صورت پایلوت در استان کرمان در حال اجرا است و تا پایان سال در چند مطب اجرا خواهد شد ، هر چند نرم افزارهای لازم برای اجرای این طرح در برخی مراکز درمانی نصب شده است.
وی تاکید کرد: با اجرای این طرح می توان حدود 15 تا 20 درصد از هزینه ها را با این تحول مدیریت کرد و کاهش داد و سقف تعهدات بیمه ای را برای بیماران بالا برد.
** ضرورت بالا بردن آگاهی و دانش سلامت مردم
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت : برای اینکه سازمان ها و دستگاه های متولی در این بخش موفق عمل کنند باید رسانه ها سطح آگاهی و دانش سلامت مردم را افزایش دهند.
جعفری افزود: سطح سواد سلامت با سطح مدرک بالای تحصیلی در جامعه بالا نرفته است لذا رسانه ها می توانند سبک زندگی سالم و شاداب را در جامعه ارتقا بخشند.
وی گفت : در دین مبین اسلام پیرامون اهمیت بخش سلامت کم نداریم اگر سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی سالم را کنار هم بگذاریم می بینیم که مشابهت زیادی دارند.
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان تاکید کرد: مدیریت استرس در زندگی امروزی بسیار مهم است لذا باید بتوانیم استرس و اضطراب را در زندگی شخصی و اجتماعی کاهش دهیم.
وی با اشاره به اینکه می توان با ارائه آموزش و فرهنگ صحیح رانندگی به جامعه از آمار تلفات جاده ای کاست، تصریح کرد : باید بتوانیم به مردم بگوییم غربالگری از هزینه اندکی برخوردار است تا قبل از بروز بیماری شرایط را مدیریت و بیماری را از جسم خود دور کنیم.
وی افزود: رسالت ما این است مردم را قبل از اینکه با بیماری های سنگین روبرو شوند آگاه کنیم و در این صورت هزینه های بیمه نیز کاهش پیدا خواهد کرد.
جعفری از نمایندگان مجلس که نگاه ویژه ای به طرح تحول سلامت دارند و در بودجه 97 نیز نگاه نو و جدی به بیمه دارند قدردانی کرد .
وی رو به فزونی نهادن هزینه سلامت مردم را نگران کننده خواند و اظهار داشت :کری که کارشناسان در خصوص کاهش هزینه هزینه سلامت با اقدامات پیشیگرایانه طی کرده اند را باید با مشارکت خود مردم به نتیجه برسانیم.
به گفته جعفری پرداخت حق بیمه باید بر اساس توان بیمه شده انجام گیرد لذا باید مشارکت مردم را در پرداخت حق بیمه داشته باشیم.
** انعقاد تفاهم نامه بیمه سلامت با ایرنا
وی اظهار کرد: ایرنا یکی از مهمترین خبرگزاری های کشور و دنیا است و بیمه سلامت هم بمنظور فرهنگ سازی در این خصوص در صدد انعقاد تفاهم نامه همکاری با این رسانه است.
وی پیشنهاد داد: تولید گزارش های وِیژه از حوزه سلامت، تشکیل میزگرد به صورت بین بخشی، و اقدام در شبکه های مجازی با تولید محتوا در قالب تهیه اینفوگرافی و تولید کلیپ به شکل خبری و آموزشی از فعالیت های مشترک حوزه بیمه سلامت و خبرگزاری جمهوری اسلامی می تواند باشد.
** 62درصد جمعیت استان کرمان تحت پوشش بیمه سلامت
وی با بیان اینکه قرار است دفترچه بیمه به سیستم الکترونیکی تبدیل شود اظهار کرد: بیمه سلامت بیش از یک میلیون 850 نفر حدود 62 درصد از جمعیت استان کرمان را تحت پوشش دارد و 210 هزار کرمانی با اجرای طرح بیمه همگانی رایگان دفترچه بیمه دریافت کرده اند.
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان اظهار کرد: بیمه سلامت در استان کرمان برای ارائه خدمات مطلوب درمانی به بیماران ماهانه 50 میلیارد تومان گردش مالی دارد.
وی اظهار کرد: بیش از یکهزار و 400 موسسه درمانی در استان کرمان فعال و طرف قرارداد بیمه سلامت هستند.
جعفری با بیان اینکه سازمان بیمه خدمات درمانی از سال 91 به عنوان سازمان بیمه سلامت تغییر ماهیت داد ، گفت: بعد از آن مسائل مبتلابه حوزه بهداشت و سلامت را مورد رصد قرار می‌ دهد.
وی تاکید کرد: سازمان جهانی بهداشت چهار بعد جسمی، روانی، سلامت اجتماعی و سلامت معنوی را دنبال می کند و بیمه سلامت نیز سعی دارد رویکردهای سلامت معنوی و اجتماعی را نیز در جامعه دنبال کند.
**برنامه بهداشت محورانه جایگزین درمان محورانه شود
جعفری تاکید کرد: هدف ما این است برنامه های بهداشت محورانه را جایگزین برنامه های درمان محورانه کنیم و ماموریت بیمه سلامت برداشتن بار مالی از دوش خانواده بیماران است.
وی ادامه داد: بیمه سلامت در راستای اجرای این برنامه 11 استراتژی را در دستور کار دارد چنانچه طی یک سال گذشته برنامه های عملیاتی زیادی را برای دستیابی به این رسالت برگزار کرده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان، تقویت پزشک خانواده روستاها و نظام ارجاع را از دیگر اهداف بیمه سلامت عنوان کرد و گفت: 500 پزشک و مامای خانواده در روستاها و شهرهای زیر 20 هزارنفر در پنج دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان مشغول ارائه خدمات درمانی هستند.
به گفته جعفری بیش از 10 میلیارد تومان بطور متوسط و ماهانه به سیستم پزشکی خانواده در استان کرمان پرداخت می شود که این میزان پرداخت بیانگر سلامت‌ محور بودن سازمان بیمه سلامت است.
جعفری افزود: از سال 74 به عنوان سال تاسیس بیمه سلامت آمار بیمه شدگان 10 برابر شده و خدمات افزایش یافته است و در قبال اجرای طرح تحول سلامت سهم مردم از هزینه های درمانی کاهش پیدا کرده است.
وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری تاکید دارند، اگر در خانواده ای بیمار هست نباید به جز بیماری رنج دیگری وجود داشته باشد.
وی گفت: رسالت بیمه سلامت این است که بار مالی را از دوش مردم در زمینه بیماری ها بردارد.
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با بیان اینکه یک میلیون و 400 هزار نفر در استان کرمان حق بیمه پرداخت نمی کنند ابراز امیدواری کرد: سال 97 با استقرار آزمون وسع (توان معیشتی )بتوانیم این مهم را به سرانجام برسانیم و مردم تا حد توان در پرداخت حق بیمه مشارکت کنند.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان هم در نشست با مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه ایرنا به عنوان تنها خبرگزاری رسمی کشور رویکردش ایجاد نشاط و شادابی در جامعه است گفت : ایرنا در راستای فرهنگ سازی و امید آفرینی به بیان فعالیت ها و خدمات انجام شده دستگاههای خدمات رسان در جامعه می پردازد.
وی با اشاره به انتشار اخبار ایرنا در کانال های مختلف شبکه های اجتماعی تصریح کرد: این سازمان فراگیر خبری با استفاده از داده های اطلاعای از سوی دستگاههای اجرایی و خدمات رسان به تولید محتوا و انتشار آن در این شبکه ها اقدام می کند.
وی ادامه داد: ایرنا با بیش از 80 سال سن همچنان پویا و جوان است چرا که شبکه های خبری لحظه ای از حرکت و فعالیت نمی ایستد و همواره در حال انجام کار و فعالیت خبری است.
احمدی افزود: رویکرد ایرنا بر محور اعتدال استوار است و بدین معنا که همزمان با بیان اقدامات و فعالیتهای کاری دستگاههای اجرایی اگر نقیصه ای را در مسیر فعالیت کار دستگاهها هم ببیند با نگاه تبدیل آن به فرصت نسبت به بیان آن نارسایی اقدام می کند.
وی در خاتمه آمادگی این سازمان خبری را برای ارتباط همه جانبه و هر چه بیشتر با حوزه سلامت استان و بمنظور بالا بردن سطح سلامت مردم در این استان پهناور اعلام کرد.
با استقرار طرح رایگان بیمه درمان سلامت در 15 اردیبهشت 93 به عنوان اولین گام طرح تحول نظام سلامت، 230 هزار نفر که تا آن تاریخ فاقد هرگونه دفترچه بیمه بودند به صورت غیر حضوری و در کوتاهترین زمان زیر پوشش بیمه قرار گرفتند و به این طریق شمار بیمه شدگان به بیش از یک میلیون و 850 هزار نفر رسید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار