دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: ارتفاعات جنوبی مشهد میراث مهمی است که باید برای نسل آینده حفظ شود.
کد خبر: ۵۶۱۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸ 04 February 2018

به گزارش تابناک : غلامعلی صادقی ظهر یکشنبه در نشست خبری ویژه دهه فجر که در دادگستری کل خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: سیاست کیفری قوه قضائیه و مدیریت استان طی  یکسال گذشته در برخورد با جرایم خاص که مخل امنیت و آرامش‌اند، در همه دادسراها با یک رویه واحد انجام شده است و امروز براساس آمار مراجع رسمی در جرایم خاص شاهد کاهش هستیم.

وی در ارتباط با اغتشاشات اخیر افزود: تعدادی از این افراد در مرکز استان و دو یا سه شهرستان شناسایی و دستگیر شده اند و پس از شروع تحقیقات، عمده آنها با اظهار ندامت مورد مساعدت قرار گرفتند و تحقیقات  برای تعداد اندکی که به خاطر احراز وابستگی شان به معاندین ادامه دارد و مدیرانی که تخلف کرده اند بدون‌ مماشات و تعارف مجازات می شوند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی در خصوص موسسات اعتباری گفت: تعداد عمده این ها در قالب زیر مجموعه کاسپین در تهران مورد بررسی هستند و ۸ تعاونی در دادسرای تهران رسیدگی می شود و موسساتی مانند افضل توس و وحدت در دادسرای ما قابل بررسی است.

وی ادامه داد: از مجموعه های که مکلف به رسیدگی وضعیت این موسسات هستند، اخیرا اوضاع را جویا شدیم و خبر از روبراهی اقدامات داده اند و آن تعداد که در تهران بررسی می شود هنوز مشکلاتی دارند و امیدواریم پیگیری های استاندار خراسان رضوی در این خصوص به نتیجه برسد و حل و فصل شود.

صادقی در رابطه با دو شرکت پردیس بان و پدیده شاندیز و مشکلاتشان ابراز کرد: این دو شرکت نیز، دایره بررسی‌اش خارج از استان ما است و آن میزانی که مربوط به ما بوده است شناسایی افراد صورت گرفته و تا الان اگر پرونده را به دادگاه ارسال نکرده ایم به دلیل مهلت خواستن این دو شرکت مبنی بر پرداخت وجوه شان به سهام داران است و امیدواریم در هفته های آینده بخشی از وجوه را به مردم پرداخت شود.

وی افزود: شرکت پدیده مشکل اجرایی و مالی دارد و حدود ۵۰۰ میلیارد تومان  در نظر گرفته اند که حدود ۹۰ میلیارد کارسازی شده است و حدود ۶۰ میلیارد پرداخت شده و مابقی قابل پرداخت خواهد بود و تعدادی از متهمان این دو پرونده در بازداشت هستند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی تصریح کرد: در یکسال گذشته ورودی پرونده های دادسراهای استان ۱۰ درصد افزایش داشته که میانگین کشوری ۱۵ درصد است.

وی در خصوص کمربند جنوبی مشهد گفت: این مهم به نیاز مردم و اسنادد بالا دستی برمی گردد. ییلاقات مشهد شامل طرقبه و شاندیز، اکنون نه خود ییلاقات و نه مسیر آن گنجایش این تعداد حجم تردد را ندارد.‌ ییلاقات و ارتفاعات جنوبی تنها میراثی است که می توانیم برای نسل های بعدی احیا کنیم و اگر با کاربری گردشگری صورت گیرد و آنجا را جولان گاه ماشین و بزرگراه کنیم، مردم مکانی برای تفریح نخواهند داشت.

گفتنی است در این جلسه به خبرنگار در خصوص پرسش از رئیس کل دادگستری خراسان رضوی و دادستان عمومی انقلاب استان فرصت داده نشد که مورد اعتراض نماینده این رسانه قرار گرفت.

 

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار