معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 2 هزار و 442 نمایشگاه دانش آموزی فجر انقلاب در مدارس این استان بر پا شد.
کد خبر: ۵۶۱۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ 05 February 2018

به گزارش تابناک : مسعود مهران نیا معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت : : این نمایشگاه ها با رویکرد تبیین انقلاب و بیان دستاوردها ی انقلاب، تقویت روحیه انقلابی دانش آموزان و ارتقای انگیزه این قشر برای صیانت از هویت اسلامی و همچنین افزایش آشنایی کودکان و نوجوان با آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) دایر شده است.

برپایی 2هزار و 442 نمایشگاه فجر انقلاب در مدارس استان البرز


وی با اشاره به اینکه دهه فجر فرصتی مناسب برای آشنایی دانش آموزان با رویداد انقلاب است، اظهار کرد: نمایشگاه های فجر انقلاب در مدارس البرز با شعار ' ما انقلابی هستیم و انقلابی می مانیم ' به مدت 2 هفته بر پا شده اند.


وی تصریح کرد: آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه ها آشنایی و شناخت بیشتر دانش آموزان از رویداد انقلاب اسلامی را در پی دارد لذا از مسئولان و اولیای دانش آموزان انتظار داریم در کنار معلمان در دهه مبارک فجر، توجه بیشتری به ترویج فرهنگ انقلاب داشته باشند.


وی اضافه کرد: در هر مدرسه البرز یک نمایشگاه با موضوعات مختلف از جمله گفتمان سازی انقلاب و بصیرت‌افزایی ،عکس ، پوستر، ماکت ، دلنوشته ، طراحی ، شعر ، داستان ، گرافیک ، روزنامه دیواری ، دست سازه ها ، نقاشی و ... گشایش یافته است.


وی با بیان اینکه یکی از غرفه های مهم این نمایشگاه ها به کتاب های منتشر شده در حوزه انقلاب اختصاص یافته است ، خاطر نشان کرد: این نمایشگاه ها فرصتی است که دستاوردهای انقلاب اسلامی در کنار انتقال دانایی و ترویج فرهنگ مطالعه در لایه های جامعه ارائه شود.


معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز خاطر نشان کرد: یادمان های شهدا بخش دیگری از نمایشگاه های فجر انقلاب در مدارس این استان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل نو را تشکیل می دهد.


وی ادامه داد: در تعدادی از این نمایشگاه ها میز مشاوره با هدف پاسخ به شبهات دینی و انقلاب اسلامی، چگونگی ایجاد انقلاب اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی نیز برپا شده است.


وی تاکید کرد: فضای این نمایشگاه ها با پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران تزئین شده است تا آینده سازان ایران اسلامی به دشمنان نشان دهند به این پرچم مقدس عرق ویژه ای دارند و به آن عشق می ورزند.استان البرز بیش از 459 هزار دانش آموز دارد.

 

 

منبع : بسیج 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار