از سوی ستاد اقامه نماز شهرداری قزوین؛
همایش نماز و تاثیر آن در تربیت فرزندان توسط ستاد اقامه نماز شهرداری قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۵۶۲۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴ 05 February 2018

به گزارش تابناک قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین؛ حجت الاسلام جواد بهشتی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در همایش نماز و تاثیر آن در تربیت فرزندان که در سالن اجتماعات قائم شهرداری برگزار شد، گفت:والدین با محبت و پایبندی خود به اقامه نماز الگویی عملی برای ترغیب کودکان خود به نماز باشند.

حجت الاسلام بهشتی افزود:تربیت صحیح فرزندان نیازمند دانش، تجربه و زحمت است و در سایه زحمت و تلاش فراوان والدین می توانند فرزندانی بسیار بهتر از خودشان تحویل جامعه دهند.

وی اظهار کرد:روش های دعوت به نماز را باید یاد بگیریم و به کار بندیم، اگر والدین خودشان عامل به اقامه نماز باشند، کودکان هم از آنها یاد می گیرند و به نماز اهمیت خواهند داد.

حجت الاسلام بهشتی با تاکید بر اینکه باورهای مذهبی در فرزندان باید از سنین خردسالی در آنها نهادینه شود، گفت:بهترین سن آموزش اولیه نماز به کودکان سه تا هفت سالگی است، والدین باید در دوران با محبت و سعه صدر شیوه گرفتن وضو، رکوع، سجده و قبله را به کودکان آموزش دهند.

وی خاطرنشان کرد:در دوره دبستان می توان از طریق زبان داستان، نقاشی و ارائه الگوهای داستانی کودکان را با مفاهیمی چون صداقت، عدالت، شجاعت، نماز، روزه و ... آشنا کرد.

حجت الاسلام بهشتی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در قرآن‌کریم ۱۶۰ دعا به‌معنای خواسته داریم، خاطرنشان کرد: از این دعاها ۴۵ مورد از ادعیه قرآنی در خصوص دعا در حق اعضای خانواده «پدر و مادر، اجداد و نیکان و نسل های بعدی» است که این دعاها نشانگر اهمیت بنیان خانواده در دین اسلام است.

وی به خانواده ها توصیه کرد: برای آگاهی از شیوه های ترغیب کودکان به امر نماز کتاب «پرورش احساس مذهبی در کودکان نوشته دکتر افروز» را مطالعه کنند.

حجت الاسلام قجر، مسئول ستاد اقامه نماز شهرداری قزوین نیز در این مراسم گفت:در ابتدای سال جاری شاخص های ارزیابی فعالین نماز برای تمامی کارمندان شهرداری قزوین ابلاغ شد که شرکت در همایش نماز و تاثیر آن در تربیت فرزندان یکی از شاخص های ارزیابی است و شرکت کنندگان در این همایش از امتیاز لازم جهت قرعه کشی زیارت عتبات عالیات و مشهد مقدس بهره مند خواهند بود.

جت الاسلام عباداله قجر افزود:برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع نماز، برگزاری برنامه تصحیح قرائت نماز ویژه کارمندان، برگزاری مسابقه گلبانگ اذان ویژه کارکنان و برگزاری همایش نماز و تاثیر آن در تربیت فرزندان و جلسه آموزشی نماز ویژه مدیران شهرداری را از جمله برنامه های شهرداری قزوین در حوزه ترویج فرهنگ نماز برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار